۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر به اتمام رسید
رییس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه:

تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر به اتمام رسید

رییس بخش زلزله شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی از اتمام تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر خبر داد.

به گزارش بازار، «علی بیت‌اللهی» افزود: در دولت سیزدهم نقشه حریم گسلی ۱۰ شهر به اتمام رسید که چهار شهر شیراز، بم، اردبیل و سی‌سخت مصوب و ابلاغ شده و تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ارومیه، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز به اتمام رسیده است و در انتظار تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته نیز حریم گسلی ۶ شهر تهران، مشهد، کرج، تبریز، زنجان و کرمان با حمایت مالی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته تهیه، مصوب و ابلاغ شد.

پیشرفت تهیه نقشه حریم گسلی ۲۴ شهر ۵۰ درصد است

بیت اللهی توضیح داد: با توجه به اهمیت موضوع، تهیه نقشه گسلی ۲۴ شهر دیگر نیز در دست انجام است که به‌طور متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارند که به‌طور هم زمان توسط اکیپ‌های مختلف کار تهیه و تدقیق حریم گسلی در حال انجام است.

وی ادامه‌داد: برداشت‌های میدانی در این شهرها در حال انجام بوده و در برنامه است تا پایان امسال نقشه حریم گسلی همه شهرها تمام و با تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شود.

به گفته این مقام مسوول، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش زلزله و کاهش مخاطرات آن، علاوه بر تهیه و تدوین نقشه‌های گسلی حریم شهرها، کارهای کارشناسی و ارائه استعلام از سایت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن را درباره مخاطرات زلزله و فرونشست و سایر انجام می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha