۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
آبیاری ۱.۳ میلیون اصله نخل در آبپخش بوشهر آغاز شد| کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رئیسعلی دلواری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آبیاری ۱.۳ میلیون اصله نخل در آبپخش بوشهر آغاز شد| کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رئیسعلی دلواری

بوشهر- محمدی، مدیر عامل آب منطقه‌ای بوشهر از کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رئیسعلی دلواری خبر داد و گفت: با پایان عملیات گرده افشانی، آبیاری ۱.۳ میلیون اصله نخل در آبپخش استان آغاز شده است.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شبکه آبیاری آبپخش یکی از مهم ترین مناطق تولید کننده خرما در استان است و تامین به موقع و با حجم مناسب آب، موجب افزایش کمی و کیفی این محصول استراتژیک خواهد شد.

وی افزود: روش های سنتی آبیاری اعم از غرقابی موجب راندمان پایین آب در دسترس کشاورزان می شود و با توجه به کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، باید این روش ها اصلاح شود.

مدیر عامل آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: فرآیند آبیاری بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نخل پس از اتمام گرده افشانی آغاز شده و تا پیش از فصل برداشت محصولات ادامه خواهد داشت.

محمدی عنوان کرد: از کشاورزان تقاضا می شود با توجه به کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رییسعلی دلواری در مقایسه با سال گذشته، ضمن رعایت الگوی مصرف و افزایش راندمان آب در دسترس، نهایت همکاری در فرآیند آبیاری را داشته باشند تا آب با حجم و زمان بندی برنامه ریزی شده در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

وی با اشاره به رو به پایان بودن آبیاری دیگر شبکه های پایاب سد رییسعلی دلواری گفت: به صورت همزمان با آبیاری در شبکه آبپخش، روند توزیع آب در شبکه های آبیاری شبانکاره، کلل و حاشیه رودخانه حله نیز طبق تقویم آبیاری ادامه دارد.

محمدی افزود: تعهدات تامین نیازهای زیست محیطی رودخانه شاپور، رودخانه حله و تالاب حله از محل رهاسازی سد رییسعلی دلواری و تنظیم در بند بصری نیز به عنوان یکی از اولویت های این شرکت در حال انجام است.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha