۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
اقتصاد آمریکا درگیر شد
با افزایش قیمت واردات؛

اقتصاد آمریکا درگیر شد

قیمت واردات آمریکا در ماه مارس سومین افزایش ماهانه متوالی را ثبت کرد.

به گزارش بازار، قیمت‌های واردات ایالات‌متحده در ماه مارس برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و در بحبوحه افزایش هزینه‌های محصولات انرژی و موادغذایی افزایش یافت.

اداره آمار وزارت کار آمریکا اعلام کرد که قیمت واردات در ماه گذشته پس از افزایش ۰.۳ درصدی در ماه فوریه، ۰.۴ درصد افزایش یافت. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند که قیمت واردات، بدون تعرفه، ۰.۳ درصد افزایش یابد.

قیمت واردات در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۰.۴ درصد افزایش یافت. این اولین افزایش سالانه از ژانویه ۲۰۲۳ و به دنبال کاهش ۰.۹ درصدی در فوریه بود. داده‌های دولتی این هفته آمریکا نشان داد که قرائت تورم در ماه مارس متفاوت بود، به طوری که قیمت‌های مصرف‌کننده به شدت افزایش یافت در حالی که قیمت‌های تولید کننده به طور متوسط افزایش یافت.

بانک مرکزی ایالات‌متحده از ماه جولای نرخ بهره خود را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ کرده است.

قیمت سوخت وارداتی پس از افزایش ۱.۳ درصدی در ماه فوریه، در ماه مارس ۴.۷ درصد افزایش یافت. هزینه موادغذایی وارداتی پس از افزایش ۰.۳ درصدی در ماه قبل، ۱.۶ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، هزینه وسایل نقلیه موتوری، قطعات و موتورها ۰.۲ درصد افزایش یافت. قیمت کالاهای مصرفی وارداتی بدون احتساب خودرو ۰.۳ درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۲۸۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha