۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
خسارت به ۲۶ هزار واحد مسکونی در سیل سیستان و بلوچستان
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

خسارت به ۲۶ هزار واحد مسکونی در سیل سیستان و بلوچستان

مجید جودی از برآورد اولیه خسارت سیل به‌ ۲۶ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از شنبه ۲۸ دی‌ماه، پردخت کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان آغاز شد.

به گزارش بازار، ‌ مجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت آسیب سیل دی‌ماه گفت: بارندگی‌های دی‌ماه موجب سیل در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان شد. میزان خسارت در کرمان ناچیز برآورد شده است، اما سیل سیستان و بلوچستان سیل گسترده‌ای بود که موجب آسیب جدی به راه‌ها، بخش کشاورزی و مسکن شد.

جودی افزود: برآورد کلی از میزان تخریب به واحدهای مسکونی سیستان و بلوچستان، حاکی از تخریب بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی است. همچنین ۱۲ هزار واحد مسکونی سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: ارزیابی دقیق خسارات سیل برای ۸۰۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

جودی با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به مناطق سیل‌زده از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت به بنیاد مسکن برای ارائه کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: کمک‌های بلاعوض به ۳۰۰ سیل‌زده پرداخت شد و از فردا با تشکیل پرونده سیل‌زدگان و با اعتباراتی که توسط دولت برای ارائه تسهیلات مصوب می‌شود، پراخت تسهیلات نیز انجام خواهد شد.

وی درباره جزئیات تسهیلات در نظر گرفته شده برای سیل زدگان گفت: برای سیل‌زدگان وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان به اضافه ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است. تسهیلات تعمیرات نیز ۱۵ میلیون تومان وام و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض خواهد بود.

به نق از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خسارات سیل در استان هرمزگان در حوزه مسکن را ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری عنوان کرد.

کد خبر: ۲٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha