۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
بازپس‌گیری املاک شهرداری به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان
رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران اعلام کرد

بازپس‌گیری املاک شهرداری به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، املاک شهرداری تهران به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان باز پس گرفته شد.

به گزارش بازار، مقداد محتشم‌آرا با بیان اینکه برآورد قیمتی ما از املاک بازگردانده شده به شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: پروژه میلاد قائم در منطقه ۱۰ آخرین ملکی بود که بازگردانده شد و به اسفندماه سال قبل برمی‌گردد. پروژه چهلستون نیز دیگر پروژه‌ای است که بازگردانده شد و عدد قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: آنچه در بازپس‌گیری املاک برای ما اهمیت دارد، مواردی است که پیش از این رأی دادگاه به نفع بهره‌برداران صادر شده و سالها در تملک بوده و بر اساس موضوع مورد توافق از آن استفاده نشده اما امروز آراء آن در دادگاه پیگیری و نقض می‌شود و به لیست املاک شهرداری بازمی‌گردد.

محتشم‌آرا با بیان اینکه برخی از این املاک ممکن است مشمول بند ۶ ماده ۵۵ باشند، تصریح کرد: برخی دیگر نیز ممکن است فرآیند قانونی را طی نکرده باشند و برداشت این است که در موضوع مورد توافق، مصرف نمی‌شود و باید بازگردانده شوند.

وی با اعلام اینکه تعدادی ملک بازگردانده شده و تعدادی دیگر نیز در دست اقدام است، یادآور شد: برای تعدادی از املاک دستور قضایی گرفتیم و در مرحله تخلیه هستند. مبنای ما بر این است که املاک واگذار شده موضوع مصرفی درستی داشته باشد و فرایند قانونی خود را طی کرده باشد. وقتی ببینیم خلاف قانون عمل شده، برخورد می‌کنیم.

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران با بیان اینکه لیست املاک واگذار شده در فواصل زمانی مختلف با همراهی معاونت اجتماعی شهرداری بروزرسانی و موارد مصرف کنونی آنها تعیین می‌شود، تأکید کرد: بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران وظیفه روزانه ماست و دائماً در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از این اموال بازگشته در منطقه ۱۷ قرار داشت که در گذشته رأی دادگاه به نفع شخص صادر شده بود که بر اساس پیگیری‌ها رأی دادگاه نقض و ملک بازگردانده شده و قرار بر این است که یکی از بزرگترین مراکز ورزشی و رایانه‌ای به زودی در این ملک راه‌اندازی شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، محتشم‌آرا تاکید کرد: مسیر بررسی پرونده‌ها ادامه دارد و علاوه بر فعالیت‌های روزمره دفاع و صیانت از املاک و بررسی پرونده‌های گذشته به تدریج انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۸۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha