۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
۲۵ میلیارد تومان برای پروژه های آبخیزداری ایلام هزینه شد
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۲۵ میلیارد تومان برای پروژه های آبخیزداری ایلام هزینه شد

ایلام- سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری ایلام گفت: طی دو سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای پروژه های آبخیزداری ایلام هزینه شده است.

یاسم خانمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از توجه ویژه دولت سیزدهم به طرح‌های آبخیزداری به منظور حفاظت از آب وخاک خبر داد و تصریح کرد: آبخیزداری وآبخوان‌داری از راهکارهای موثر و مفید برای حفاظت از آب و خاک و تقویت آب سفره های زیرزمینی بوده و دولت کار و کرامت نسبت به این موضوع در سراسر کشور و به ویژه استان ایلام توجه خاصی داشته است.

وی اظهار داشت: ایجاد سازه های آبخیزداری ازجمله ستگی ملاتی ،گابیون بندی،خشکه چینی وهمچنین کارهای بیولوژیکی وبیومکانیکی درعرصه ها راهکاری مناسب برای مهار سیلابها، جلوگیری از خسارات به تاسیسات ،اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام عنوان کرد: لذا این اداره کل در طی دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان توانسته است حجمی بالغ بر ۱۲ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام دهد.

وی افزود: در دولت سیزدهم با استفاده از اعتبارات تهاتر نفت و مولد سازی جهت انجام عملیات آبخیزداری وآبخوانداری مبلغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان طی قردادی سه جانبه فی مابین استانداری،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ دردستور کار قرارگرفته و در سطح استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)عملیاتی خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۱٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha