۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
فاز اول پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای ایلام ۷۶ درصد پیشرفت دارد
سرپرست شرکت آبفای ایلام:

فاز اول پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای ایلام ۷۶ درصد پیشرفت دارد

ایلام- محمدی، سرپرست شرکت آبفای ایلام با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های آبرسانی در استان، گفت: فاز اول پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان ۷۶ درصد پیشرفت دارد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: انجام فاز اول پروژه جهاد آبرسانی به ۱۲۸ روستای مواجه با کمبود و تنش آبی استان بر اساس قرار داد اول محرومیت زدایی منعقد شده با بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال انجام است.

وی، از انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد دوم جهاد آبرسانی به ۲۱۰ روستای مواجه با تنش آبی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال با تلاش و پیگیری استاندار ایلام خبر داد و آبرسانی پایدار به ۷۱ روستای استان و مرتفع نمودن مشکلات حوزه تامین و زیرساخت های آب مناطق روستایی استان در حال انجام است.

سرپرست شرکت آبفای ایلام اضافه کرد: تصویب اعتبار لازم جهت اصلاح و بازسازی شبکه توزیع فرسوده شهر ایلام به منظور کاهش هدر رفت آب به میزان هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی از شروع عملیات اجرایی خدمات زیرساختی آب و فاضلاب برای طرح های نهضت ملی مسکن در سطح کل استان به موازات اجرای پروژه‌های مذکور بر اساس دستورات استاندار ایلام خبر داد و عنوان کرد: توسعه، اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع آب به طول ۲۸۰ کیلومتر در مناطق مختلف شهری و روستایی استان انجام شده است.

محمدی از احداث و بهره‌برداری ۳۰ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۱۶ هزار و ۳۵۰ متر مکعب و همچنین شروع عملیات اجرایی ساخت ۱۴ باب مخزن ذخیره به حجم ۱۱ هزار و ۴۵۰ متر مکعب در مناطق مختلف شهری و روستایی خبر داد و گفت: آبرسانی به پایانه مرزی مهران و افزایش ظرفیت تامین آب پایدار این پایانه به میزان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه برای جمعیت ۳۵۰ هزار نفر در روز برای خدمت رسانی به کنگره اربعین حسینی اجرایی شده است.

سرپرست شرکت آبفای استان ایلام تصریح کرد: ادامه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ملکشاهی و تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی شامل تکمیل ابنیه و سازه‌های فرآیندی تصفیه خانه آب از طریق قرارگاه محرومیت زدایی(بسیج سازندگی سپاه استان )، انتخاب پیمانکار تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد، عملیات اجرایی آبرسانی به شهر چوار و ۱۶ روستای تابعه از طریق ۲ حلقه چاه آب در تنگ حمام، اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ۲باب چاهک پمپاژ نیز اجرایی شده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha