۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
پتانسیل تولید ۳ میلیون تن آبزی در کشور وجود دارد

پتانسیل تولید ۳ میلیون تن آبزی در کشور وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: با رفع موانع طی یک برنامه ۳ تا ۴ ساله، پتانسیل تولید ۳ میلیون تن آبزیان در کشور وجود دارد.

به گزارش بازار، ارسلان قاسمی، گفت: با وجود پتانسیل بالای تولید آبزیان در کشور، اما محصولات آبزی پروری سهم چندانی در سبد مصرفی خانوار ندارند.

به گفته او، سال گذشته با نوسان قیمت گوشت قرمز، مرغ جایگزین سبد خانوار شد، از این رو با فرهنگ سازی آبزیان باید به عنوان یک پروتئین سالم در سبد مصرفی قرار گیرد.

قاسمی ادامه داد: بنابر آمار شیلات سالانه مجموع صید و آبزی پروری در کشور یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن است، درحالیکه بخش خصوصی معتقد است که سالانه یک میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور تولید می شود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان با بیان اینکه پتانسیل بی نظیری با وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور وجود دارد، افزود: با رفع موانع طی یک برنامه میان مدت می توان تولید آبزیان را ظرف مدت ۳ تا ۴ سال به ۳ میلیون تن افزایش داد و از طرفی با فرهنگ سازی این محصول جایگزین گوشت قرمز شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: سرانه کنونی مصرف آبزیان از دیدگاه شیلات ۱۳ کیلوگرم و بخش خصوصی ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم است که با افزایش تولید و فرهنگ سازی امکان ارتقای سرانه مصرف وجود دارد.

کد خبر: ۲۸۱٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha