۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
شهرک‌های صنعتی آبادان به جلسات بدون خروجی نیاز ندارند| تحقق جهش تولید از طریق راهکارهای صنعتگران
نماینده مردم آبادان در مجلس:

شهرک‌های صنعتی آبادان به جلسات بدون خروجی نیاز ندارند| تحقق جهش تولید از طریق راهکارهای صنعتگران

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک های صنعتی آبادان در انتظار اقدام عملی هستند و جلساتی که بدون خروجی برگزار می شود به هیچ عنوان به رفع مشکلات آنها کمک نمی کند.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال اظهار کرد: شهرک های صنعتی یکی از ظرفیت هایی است که ضمن تقویت اقتصاد ملی، اشتغالزایی به دنبال دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچون سال های گذشته از شعار اقتصادی استفاده کردند که نشان دهنده لزوم اهمیت توجه مسئولان به اقتصاد است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از روزی که نماینده مردم شدم به صورت مستمر و حداقل هفته ای یک بار با حضور در شهرک های صنعتی آبادان، مشکلات آنها به ویژه واحدهای راکد را رفع کردم.

مولوی، شهرک های صنعتی آبادان را دارای ظرفیت عنوان کرد و گفت: شهرک های صنعتی آبادان در انتظار اقدام عملی هستند و جلساتی که بدون خروجی برگزار می شود به هیچ عنوان به رفع مکشلات آنها کمک نمی کند.

وی تصریح کرد: یک واحد تولیدی ممکن است برای ماه ها بدون هیچگونه مشکلی فعالیت کند ولی یک ماه به دلیل مشکلاتی همچون تامین نشدن مواد اولیه دچار توقف فعالیت شود و نتواند بدهی بانکی خود را پرداخت کند؛ در چنین شرایطی باید ترتیبی اتخاذ شود که بانک ها همکاری کنند نه اینکه پیگیری جدی برای برخورد با آن واحد تولیدی را داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی ضامن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است، توضیح داد: به روز شدن دانش نیروهای شهرک های صنعتی در گروی آموزش های مستمر است. هم اکنون عمده نیروهای شهرک های صنعتی آبادان فنی و متخصص هستند ولی مولفه آموزش نباید فراموش نشود.

مولوی با اشاره به ضرورت خرید ادارات آبادان از شهرک های صنعتی این شهر، تاکید کرد: وقتی محصولات متنوع در شهرک های صنعتی آبادان تولید می شود چه لزومی دارد ادارات کالاهای دیگر نقاط کشور را خریداری کنند؟ اقتصاد همچون یک زنجیره به هم متصل است بنابراین انتظار می رود با خرید تولیدات آبادان به اشتغال فرزندان این خطه کمک شود.

عضو کمیته دوستی ایران و قطر ارزآوری از طریق صادرات کالاهای تولیدی شهرک های صنعتی آبادان را مهم برشمرد و بیان کرد: شرایط صادرات باید به صورت کامل فراهم شود. همجواری با کشورهای عراق و کویت مزیت است ولی تولیدکننده انتظار دارد بدون دغدغه در این خصوص اقدام کند و حمایت لازم از وی شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha