۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
اعلام هشدار نارنجی در استان سمنان | کشاورزان و دامداران مراقب باشند
خسارات احتمالی در راه است؛

اعلام هشدار نارنجی در استان سمنان | کشاورزان و دامداران مراقب باشند

سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، کارشناسان جهاد کشاورزی و همچنین اداره کل هواشناسی به کشاورزان و دامداران هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، از امروز پنجشنبه استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی است سامانه ای که ورود آن به استان سبب صدور هشدار نارنجی رنگ هواشناسی شده است. هشداری که در آن احتمال رگبار، تگرگ، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا تبیین شده است.

از امروز تا اواخر وقت جمعه استان سمنان میزبان بارش های شدید و وزش باد خواهد بود. سازمان هواشناسی اعلام کرد که این سامانه کم فشار بارشی به خصوص نیمه شمالی استان سمنان را تحت تاثیر قرار داده و همچنین سبب کاهش دمای هوا بین پنج الی ۱۰ درجه می شود.

بارش باران و رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در زمره بخش‌های هشدار هواشناسی تا شامگاه جمعه خواهد بود اما در بخش دیگری از هشدار هواشناسی تاکید شده که وزش باد شدید را به ویژه در ارتفاعات استان شاهد خواهیم بود.

وزش باد شدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، از صدور هشدار جدی نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: احتمال بارش شدید باران و تگرگ و رعد و برق تا اواخر روز جمعه و بامداد شنبه در استان سمنان وجود دارد.

محمد رضا قاسمی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی در برخی مناطق استان سمنان شاهد بارش تگرگ و تند باد خواهیم بود، ابراز کرد: بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی و دامداری می بایست مسائلی مانند آماده سازی و روش های مقابله با سرمازدگی و عدم شخم باغات را در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم گرمایشی و مولد مه به منظور افزایش رطوبت و کاهش آسیب های ناشی از سرمای احتمالی از دیگر توصیه های ما به بهره برداران بخش کشاورزی است، افزود: استفاده از سایه بان ها به منظور کاهش آسیب بارش تگرگ از دیگر مسائلی است که در این روزها می تواند از سوی بهره برداران بخش کشاورزی لحلظ شود.

مراقبت از مزارع و کندوها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خواستار مراقبت از مزارع با استفاده از پوشن های ضد سرما شد و گفت: انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و چرای دام در ارتفاعات از دیگر توصیه های سازمان جهاد کشاورزی در استان سمنان است.

قاسمی با بیان اینکه عایق بندی و محافظت از کندوهای زنبور عسل از دیگر مسائلی است که در هنگام سرما و باد شدید نیاز است که صورت گیرد، تاکید کرد: با توجه به شرایط بستر خاک در هنگام بارندگی، خودروهای کشاورزی نیز در بین مزارع استان تردد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بسته شدن دریچه گلخانه ها هنگام وزش باد و وقوع سرما از بروز سرمازدگی جلوگیری می کند، تاکید کرد: حفاظت از محصولات زیر پلاستکی نیز دیگر توصیه جهاد کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی استان سمنان است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، بیشترین میزان فعالیت سامانه کم فشار بارشی در مناطق شمالی استان خواهد بود از سوی دیگر باید گفت که سامانه کم فشار بارشی و برودتی که همراه خود وزش باد شدید را نیز خواهد داشت، شامگاه آدینه به مرور از استان سمنان خارج می شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha