۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
هواپیماهای زمین‌گیر امسال فعال می‌شود
کیش ایر:

هواپیماهای زمین‌گیر امسال فعال می‌شود

هواپیمایی کیش‌ایر در واکنش به گزارش سازمان حسابرسی کشور اعلام کرد: هواپیماهای باقیمانده زمین‌گیر این شرکت «یک به یک» طی یکسال پیش‌رو فعال می‌شود.

به گزارش بازار،‌ متن توضیحات هواپیمایی کیش‌ایر در رابطه با گزارش سازمان حسابرسی کشور به شرح زیر است؛

بازگشت به درج مطلبی با عنوان « شش هواپیمای کیش‌ایر زمین‌گیر شد» در خبرگزاری تسنیم و درج آن در چند خبرگزاری و رسانه دیگر، توضیحات مشروحه زیر جهت شفافیت و تنویر افکار عمومی ارسال می‌شود:

شرکت هواپیمایی کیش اعلام می‌کند این ایرلاین هم اکنون مالک ۱۱ فروند هواپیما شامل ۷ فروند بوئینگ MD دو فروند ایرباس A۳۲۱ و دو فروند جت فوکر F۱۰۰ است. از این تعداد هشت فروند هواپیما به‌صورت فعال در حال خدمت رسانی روزانه به هموطنان و کیشوندان گرامی است.

علاوه بر ۸۸ فروند هواپیمای ملکی، یک فروند هواپیمای بوئینگ MD اجاره‌ای نیز در ناوگان این شرکت، پرواز می‌کند. با احتساب آن، جمع هواپیماهای فعال در حال حاضر ۹ فروند استکه به منزله فعالیت حدود ۸۰ درصد ناوگان موجود بوده که این امر طی سنوات اخیر در این شرکت بی سابقه بوده است.

از ۱۱ فروند هواپیمای ملکی کیش ایرصرفا ۲ الی ۳ فروند آن طی سال ۱۴۰۰ فعال بوده که با تدابیر اتخاذ شده، تامین موتور و قطعات موردنیاز و تلاش کارکنان متخصص و پرتلاش، این تعداد طی کمتر از دو سال تا ۹ فروند افزایش یافته است.

موارد عنوان شده مربوط به گزارش آماری هواپیماهای زمین‌گیر طی نیمه نخست سال گذشته بوده که به فضل الهی تاکنون به شرح توضیحات فوق مسیر اصلاح را طی کرده و انشالله باقیمانده هواپیماهای زمین‌گیر نیز طی سال پیش رو یک به یک فعال خواهد شد.

به گزارش تسنیم، چندی قبل سازمان حسابرسی در گزارشی اعلام کرد:‌ استانداردهای حسابداری در خصوص تجدید ارزیابی بعدی دارایی‌های ثابت مشهود زمین، ساختمان و هواپیمای شرکت‌ هواپیمایی کیش با وجود تفاوت با اهمیت، ارزش منصفانه دارایی‌های تجدید ارزیابی شده مذکور با مبلغ دفتری آنها رعایت نشده است. به‌دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کامل ارزش منصفانه دارایی‌های مزبور تعیین تعدیلات مورد لزوم برای سازمان حسابرسی امکان‌پذیر نیست.

بابت مرخصی استفاده‌نشده کارکنان حداقل مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال ذخیره در حساب‌های شرکت هواپیمایی کیش منظور نشده است. در صورت اصلاح حساب‌ها از این بابت سرفصل حساب‌ها و اسناد پرداختی به‌مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال افزایش و مالیات پرداختی به‌مبلغ ۸۲ میلیارد ریال و سود خالص به‌مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال کاهش می‌یابد.

شرکت هواپیمایی کیش در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مشمول واگذاری شده و در گروه یک ماده ۲ قانون قرار گرفته و باید ۱۰۰ درصد سهام آن به بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار شود.

سرفصل دارایی‌های ثابت شامل مبلغ ۷۰۲۵ میلیارد ریال بهای تمام‌شده ۶ فروند هواپیمایی کیش‌ایر است که به‌دلیل نقص فنی، کمبود قطعات و عدم تمدید مجوزهای لازم پروازی امکان عملیاتی شدن آنها فراهم نیست.

کد خبر: ۲۸۱٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha