۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
برخی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی شفافیت نداشته و پشت پرده بوده است
ورود مجلس به بحث سیاست‌های کلی اصل ۴۴

برخی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی شفافیت نداشته و پشت پرده بوده است

نائب رییس کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه برخی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی با عدم شفافیت و پشت پرده رخ داده است، گفت: این کمیسیون به موضوع عدم اجرای قوانین مربوط به سیاستهای کلی اصل ۴۴ ورود خواهد کرد.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات خصوصی سازی در کشور گفت: اوایل اجرای این قانون - سیاست های کلی اصل ۴۴ - واگذاری‌ها عمدتا به شبه دولتی‌ها بود که عملا نتیجه‌ای از این مسئله گرفته نشد و همه چیز صوری برگزار می‌شد.

وی تاکید کرد: در ادامه واگذاری‌ها به سمت و سوی یکسری افراد متصل در باندهای قدرت حرکت کرد و شرکتها با درصد کمی به افراد واگذار شد که در زمینه قیمت گذاری‌ها اشکالات زیادی به چشم می‌خورد.

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر قصد داریم راه درستی را در مقوله خصوصی سازی طی کنیم باید شفافیت را در دستور کار داشته باشم، اظهار داشت: در ادامه باید این واگذاری‌ها را در دسترس همگان قرار دهیم تا همه مردم در آن نقش داشته باشند همچنین پیشنهاد می‌شود که واگذاری‌ها به بورس منتقل شود تا خود مردم سهامدار اصلی باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی با عدم شفافیت و پشت پرده رخ داده است.

این نماینده مجلس گفت: حتما کمیسیون صنایع و معادن به موضوع عدم اجرای قوانین مربوط به سیاستهای کلی اصل ۴۴ ورود خواهد کرد چرا که اگر قرار باشد صنایع مادر در کشور واگذار شود، این مسئله برای کمیسیون صنایع مهم است که این واگذاری‌ها با توجه به اهلیت افراد مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: قطعا کمیسیون صنایع در آینده طرح بازنگری و اصلاح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را تهیه خواهد کرد تا مشکلات در این بخش رفع شود.

کد خبر: ۲۸٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha