۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
بهترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران

بهترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران

تولیدکنندگان پروفیل در ایران متعدد هستند. هر کدام از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده نیز می‌توانند پروفیل‌هایی با کیفیت‌های مختلف را تولید کنند.

به گزارش بازار، تولیدکنندگان پروفیل در ایران متعدد هستند. هر کدام از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده نیز می‌توانند پروفیل‌هایی با کیفیت‌های مختلف را تولید کنند. برای آن که بتوانید با این کارخانه‌های تولیدکننده آشنا شوید و تصمیم بگیرید که کدام پروفیل‌ها با کدام برندها را خریداری کنید، در ادامه لیست ۲۰ تولیدکننده برتر پروفیل در ایران را آورده‌ایم.

پروفیل‌ها می‌توانند در دنیای مدرن امروزی و در ساختمان‌هایی که روز به روز خلاقانه‌تر ساخته می‌شوند، کارایی و کاربرد زیادی داشته باشند. اگر در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارید و یا در صورتی که از پروفیل‌ها زیاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که از کجا باید این محصول را خریداری کرد که هم کیفیت مناسب و هم قیمت خوبی داشته باشد.

لیست ۲۰ تولیدکننده برتر پروفیل در ایران

در اینجا می‌خواهیم ۲۰ مورد از تولیدکنندگان برتر پروفیل در ایران را معرفی کنیم. هر کدام از این شرکت‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند یک سری مواد اولیه را استفاده کنند و در نهایت نیز یک سری پروفیل‌های مشخص را تولید نمایند. بیشترین شرکت‌های تولیدکننده پروفیل نیز در تهران و استان مرکزی قرار گرفته‌اند. در ادامه معرفی دقیق‌تری از این شرکت‌ها خواهیم داشت.

۱. شرکت جهان پروفیل پارس

اولین شرکت که در استان تهران واقع شده است، با نام شرکت جهان پروفیل پارس شناخته می‌شود. زمان آغاز فعالیت این شرکت از سال ۱۳۶۱ است که حدود نیم قرن سابقه محسوب می‌شود. قیمت پروفیل در این شرکت بسیار مناسب بوده و معمولاً مشتریان مختلفی برای خرید پروفیل‌های باکیفیت به این شرکت مراجعه می‌کنند. شرکت جهان پروفیل به دلیل کیفیت بالای تولیدات، مناسب بودن قیمت پروفیل و همچنین حجم بالای تولیداتی که دارد، هم سهم عمده‌ای در بازارهای داخلی داشته و هم در صادرات کالا به بازارهای خارجی فعال است.

عمده تولیداتی که این شرکت دارد در سطح مقطع مربع و مستطیل هستند. معمولاً به دلیل آن که قیمت پروفیل با سطح مقطع مربع و مستطیل تقریباً یکسان هستند، می‌توان گفت که تعرفه‌های فروش این شرکت تقریباً یکسان است. پروفیل‌های درب و پنجره‌ها، پروفیل‌های مبلی، انواع لوله‌های صنعتی و همچنین انواع لوله‌ها و پروفیل‌های داربستی از جمله مواردی هستند که در این شرکت تولید شده و مورد تقاضای مشتریان نیز می‌باشند.

۲. شرکت نورد و لوله یاران

شرکت بعدی نیز از جمله شرکت‌هایی است که در تهران قرار گرفته است. البته شرکت یاران یک تفاوت اساسی با دیگر شرکت‌ها دارد. تولید کردن اختصاصی محصولات فولادی لوله و انواع پروفیل، شاخه‌ای است که این شرکت برای زمینه فعالیتی خود انتخاب کرده است. زمان آغاز به کار شرکت لوله یاران از سال ۱۳۸۲ بوده است. شرکت نورد و لوله یاران نیز همچون شرکت‌های مطرح و بزرگ در این زمینه تمام تلاش خود را کرده است که هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی به خوبی فعالیت کند. خوشبختانه این مسأله نیز اتفاق افتاده و شرکت نورد یاران انواع مختلف قوطی‌های پروفیلی با سطح مقطع‌های مربع و مستطیل و همچنین انواع لوله‌های ساختمانی مثل لوله‌های شوفاژ، گاز، آب و… را در حال حاضر تولید می‌کند.

۳. شرکت پروفیل نیکان

شرکت نیکان برخلاف دو شرکت قبلی در استان اصفهان قرار گرفته است. زمان آغاز به کار این شرکت نیز به سال ۱۳۶۳ باز می‌گردد. البته شرکت نیکان در سال ۱۳۸۴ یک بار توانسته است تا ظرفیت‌های تولیدی خودش را به روزرسانی کرده و ارتقا دهد. قیمت پروفیل استیل در این شرکت بسیار مناسب است.

۳. شرکت پروفیل نیکان

مسلماً این موضوع سبب می‌شود تا هم تنوع تولیدات شرکت افزایش پیدا کند و هم باعث می‌شود تا ظرفیت و حجم تولید شرکت بالاتر رود. محصولاتی که امروزه در شرکت نیکان اصفهان تولید می‌شوند، شامل انواع پروفیل‌ها، قوطی‌ها، انواع میلگرد، تیرآهن‌ها، لوله‌های مختلف، چهارچوب‌ها و… می‌شوند. قیمت پروفیل استیل در شرکت نیکان بسیار مناسب است و به همین خاطر نیز افراد زیادی خواهان خرید از این شرکت هستند. برای آن که بتوانید قیمت پروفیل استیل را به خوبی به دست اورید، میتوانید با کارشناسان بخش فروش تماس بگیرید.

۴. شرکت لوله و پروفیل صابری

همان طور که گفتیم اغلب شرکت‌های تولیدکننده پروفیل در تهران قرار دارند. شرکت صابری یکی از بهترین گزینه‌های تولیدکننده پروفیل است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت در خصوص آن است که تجهیزات و ماشین آلات نوین و پیشرفته‌ای در این شرکت برای تولید انواع پروفیل در نظر گرفته شده است.

زمان فعالیت این شرکت از سال ۱۳۸۷ است. به همین خاطر نیز می‌توان گفت که تکنولوژی‌های استفاده شده در این شرکت کاملاً به روز هستند. تولید انواع پروفیل‌های درز جوش و درز باز، چهار ضلعی‌ها و پروفیل‌های چهارچوبی‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت است.

شرکت لوله و پروفیل صابری

به دلیل تنوعی که در تولیدات و محصولات این شرکت وجود دارد، به راحتی می‌توان پروفیل‌های شرکت صابری را در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. حوزه‌های ساخت سازه‌های فلزی، آب و فاضلاب، صنایع نفت و پتروشیمی، ساخت انواع مبلمان و دیگر کاربردهای شهری از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که محصولات این کارخانه برای آن‌ها استفاده می‌شود.

۵. کارخانه نورد پروفیل ساوه

به راحتی قیمت پروفیل z را از کارخانه نورد پروفیل ساوه بگیرید. این کارخانه یکی از مواردی است که زمان فعالیت آن به بیش از نیم قرن پیش بازمی گردد. در سال ۱۳۵۴ برای اولین بار کارخانه پروفیل ساوه شروع به کار کرد و در حال حاضر نیز از محبوبیت بالایی بین مشتریان برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که در خصوص تولیدات این کارخانه وجود دارد مربوط به تولید محصولات در ابعاد و اندازه‌های متفاوت است. پروفیل z نیز یکی از بهترین پروفیل های تولیدی این شرکت است. قیمت پروفیل z را به راحتی از کارشناسان این شرکت بگیرید.

۵. کارخانه نورد پروفیل ساوه

انواع محصولاتی که در این کارخانه تولید می‌شوند نیز می‌توانند شامل لوله شبکه سراسری، لوله‌های آب و گاز، قوطی‌های پروفیلی با سطح مقاطع مربع و مستطیل، پروفیل‌های فرم دار و… شوند. هر کدام از این موارد را می‌توانید با توجه به نیاز خودتان انتخاب کرده و خریداری کنید. حتما پیش از خرید قیمت پروفیل z و یا هر پروفیل دیگری که نیاز دارید را دریافت کنید.

۶. شرکت صنعتی شرق

گروه صنعتی شرق که شرکتی در تهران است، در حال حاضر یکی از شرکت‌هایی است که بهترین و باکیفیت‌ترین پروفیل‌های داخل کشور را تولید می‌کند. این شرکت به دلیل کیفیت بالایی که در محصولاتش دارد حتی توانسته است تا پروفیل‌هایش را به بازارهای خارجی نیز صادر کند.

۷. شرکت صدرا پروفیل

شرکت صدرا پروفیل نیز همچون بسیاری از شرکت‌های معروف پروفیل‌سازی در استان تهران قرار گرفته است. این شرکت قیمت‌های مقرون به صرفه و مناسبی دارد که سبب شده تا گوی رقابت را از بسیاری از رقیبان خود بقاپد. اولین بار در سال ۱۳۸۱ این شرکت تأسیس شد و تاکنون نیز فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای ادامه داده است.

۷. شرکت صدرا پروفیل

انواع تولیداتی که شرکت صدرا پروفیل دارد شامل لوله‌های داربستی، پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی، پروفیل‌های درب و پنجره و همچنین مقاطع مختلف فولادی است. البته به دلیل بالا بودن ظرفیت تولید این شرکت که در حد ۱۸۰ هزار تن می‌باشد نیز می‌توان گفت که حجم سفارشات نیز برای این شرکت بیشتر است.

۸. کارخانه لوله و پروفیل آپادانا

کارخانه آپادانا که در اصفهان واقع شده است از جمله بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند پروفیل‌های باکیفیت را در کشور تولید کند. تأسیس کارخانه آپادانا به سال ۱۳۸۳ برمی گردد و تاکنون توانسته است که محصولات و پروفیل‌های بسیار باکیفیتی را تولید کند.

۸. کارخانه لوله و پروفیل آپادانا

۹. شرکت کیان پرشیا

شرکت پروفیل کیان پرشیا واقع شده در استان تهران در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است. چیزی حدود ۲۲ سال از آغاز فعالیت این شرکت می‌گذرد و تاکنون محصولات متنوع و مناسبی همچون لوله‌های فولادی که قطر و ضخامت‌های مختلفی دارند را تولید کرده است. علاوه بر لوله‌های فولادی می‌توانیم به قوطی‌های صنعتی و پروفیل‌های درب و پنجره نیز اشاره کنیم.

۱۰. کارخانه کیهان

دهمین مورد از لیست ۲۰ کارخانه و شرکت تولیدکننده پروفیل در ایران، کارخانه لوله و پروفیل کیهان است که در استان تهران واقع شده است. سال تأسیس کارخانه کیهان مربوط به ۱۳۷۰ می‌شود. با وجود آن که ۳۰ سال از راه‌اندازی این کارخانه می‌گذرد اما هنوز هم کیفیت و تنوع بالایی در محصولات این شرکت وجود دارد. تولید گارد ریل‌ها، لوله‌های آب و فاضلاب و پروفیل‌های درب و پنجره‌ها از جمله محبوب‌ترین محصولات کارخانه کیهان هستند.

بهترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران

۱۱. گروه صنعتی سپاهان

شرکت سپاهان که با نام گروه صنعتی سپاهان نیز شناخته می‌شود در وهله اول به منظور اشتغال زایی به راه افتاد. این شرکت در سال ۱۳۵۲ در نزدیکی اصفهان کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا نیز در حوزه تولید انواع لوله‌های فولادی با ضخامت‌های مختلف فعالیت کرد. لوله‌های فولادی و پروفیل‌های تولید شده در این کارخانه در تمامی حوزه‌ها همچون خودروسازی، لوله‌های آب و گاز، ساختمان‌سازی و تولید مبلمان استیل کاربردهای وسیعی دارند.

۱۲. تعاونی فولاد علویجه

شرکت علویجه در استان اصفهان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ شروع کرد. این شرکت در ۳ فاز تولیدی در ابتدا شروع به تولید محصول کرد. فاز اول با تولید ۱۲۰۰ تن پروفیل، فاز دوم با تولید ۴۲ هزار تن و فاز سوم نیز با تولید ۲۰۰ هزار تن ظاهر شدند. به طور کلی محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شوند شامل پروفیل‌های درب و پنجره‌ای، قوطی‌های مربعی و شش ضلعی و همچنین انواع ورقه‌های سخت با ضخامت‌های مختلف هستند.

۱۳. شرکت آریاوا

یکی از معدود شرکت‌های تولید پروفیل داخلی که در استان قزوین قرار گرفته است، شرکت لوله و پروفیل آریاوا قزوین است. این شرکت که سهامی خاص بوده و از سال ۱۳۶۱ در تولید انواع مصالح ساختمانی فعالیت می‌کند.

انواع لوازم بهداشتی ساختمانی و همچنین تأسیسات ساختمانی از جمله مهم‌ترین تولیدات اولیه این شرکت بوده‌اند. پس از گذشت مدت زمان مشخصی، شرکت آریاوا تولیدات خود را متمرکز بر لوله‌ها و سازه‌های پروفیلی کرد و به صورت تخصصی بر روی این حوزه فعالیت کرد.

بهترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران

یکی از نکات مهمی که در خصوص محصولات این کارخانه وجود دارد در مورد علامت اختصاری ERW است که بر روی تمامی محصولات درج شده است.

۱۴. شرکت لوله و پروفیل اصفهان

این شرکت که در بازار با نام پروفیل‌سازی جباری نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر بیش از ۴ دهه سابقه کار و فعالیت در این زمینه را دارد. این شرکت در حال حاضر ۱۳۰ مدل مختلف از محصولات فلزی و پروفیلی را تولید می‌کند که شامل چارچوب‌های فلزی، انواع ناودانی‌ها و نبشی هاِ، پروفیل‌های درب و پنجره، انواع تجهیزات گالوانیزه‌ای و همچنین پروفیل‌های z می‌شود.

۱۵. شرکت فولاد گستر حداد کچو

این شرکت واقع در شهرضا بوده و از سال ۱۳۸۵ نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. ظرفیت تولیدی این شرکت در حدود ۴۰۰ هزار تن است که عمده تولیدات آن نیز قوطی‌ها و پروفیل‌ها هستند. فاز دوم این شرکت در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد که با هدف رساندن میزان تولیدات شرکت به یک میلیون تن در سال بود.

۱۶. شرکت هیربد زرندیه

مجتمع صنایع فولاد هیربد زرندیه در بین ۲۰ شرکتی که در حال حاضر تولید پروفیل را بر عهده دارند، رتبه شانزدهم را به خودش اختصاص داده است. به دلیل کیفیت‌های بالایی که این کارخانه در تولید محصولاتش دارد، بخش بسزایی از نیاز بازار را تأمین می‌کند. تولید کردن انواع پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل‌ درب و پنجره و همچنین انواع داربست‌ها و… در این کارخانه امکان‌پذیر است.

۱۷. شرکت به فلز سپاهان

این شرکت در مسیر جاده اصفهان به تهران قرار گرفته است. هدف اصلی از تأسیس این شرکت در سال ۱۳۸۸، تولید کردن انواع پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی بود. این مجموعه دارای دو فاز است اما هم اکنون صرفاً یکی از فازها به بهره‌برداری رسیده است. شرکت به فلز سپاهان از همان ابتدا سعی کرده است تا از پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن برای کار استفاده کند که بتوانید باکیفیت‌ترین تولیدات را نیز داشته باشد.

۱۸. شرکت آریا صنعت دلیجان

این شرکت در استان مرکزی قرار گرفته است. با وجود آن که سال تأسیس آن به ۱۳۸۰ برمی گردد اما در همین دو دهه توانسته است تا هم پروفیل مورد نیاز استان مرکزی را تأمین کند و هم به برخی از استان‌های مجاورش برسد. یکی از مشکلاتی که شرکت آریا صنعت دلیجان با آن روبرو است، مربوط به تأمین ورقه‌های فولادی می‌باشد با این وجود در حال حاضر این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده کشور است.

۱۹. شرکت خاور صنعت هما

شرکت تولیدی خاور صنعت هما در تهران توانسته است عنوان نخستین تولیدکننده برای لوله‌های صنعتی در اندازه‌های ۴ میلی‌متری را کسب کند. اولین بار این شرکت در سال ۱۳۷۰ توانست کار خود را آغاز کند. یکی دیگر از ۲۰ تولیدکننده برتر پروفیل، شرکت تولیدی خاور صنعت هما است. عنوان “نخستین تولیدکننده انواع لوله صنعتی در اندازه‌های ۴ میلی‌متر به بالا” را می‌توان به شرکت تولیدی خاور صنعت هما اختصاص داد. این شرکت تولیدی با امکان تولید انواع لوله‌ها در طول برش‌های متنوع و دلخواه، در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار نمود.

۲۰. شرکت صدرا پروفیل کاوه

مواد اولیه موردنیاز این شرکت، از ورق‌های فولاد مبارکه و کشورهای اروپایی و آسیایی تأمین و پس از تولید، محصولات با انجام آزمایش‌های کیفی (تست کشش، خم و فشار) و کنترل کیفیت روانه بازار می‌شوند. علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، این شرکت از سال ۱۳۸۸ با حضور در بازارهای جهانی فعالیت صادرات خود را آغاز نمود.

۲۰. شرکت صدرا پروفیل کاوه

و شرکت آخری که قرار است آن را بشناسیم با نام صدرا پروفیل کاوه در حال فعالیت است. این شرکت در تهران واقع شده و فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ شروع کرده است. اولین تولیدات مجموعه بسیار ساده بودند اما به مرور زمان این تولیدات افزایش پیدا کرد و به چارچوب و پروفیل‌های ساختمانی رسید.

۷۰ درصد قطعات و دستگاه‌هایی که در این کارخانه استفاده می‌شوند، توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است. در حقیقت این شرکت سعی کرده است تا بومی‌سازی را به طور کامل انجام دهد.

ظرفیت سالانه شرکت صدرا پروفیل برای تولید کردن پروفیل‌های ساختمانی چیزی در حدود ۶۰ هزار تن است که غالبا شامل لوله و پروفیل می‌شوند.

بهترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران در سال ۱۴۰۳

خوشبختانه این شرکت به واسطه به روزرسانی‌هایی که در سیستم داشته و همچنین آپدیت کردن دستگاه‌ها و تجهیزاتی که داشته است، توانسته تا روز به روز تولیداتی همچون پروفیل‌های باکیفیت‌تر و مناسب‌تر را تولید کرده و مشتریانش را راضی‌تر از قبل کند.

تفاوتی ندارد که از کدام شرکت قصد خرید پروفیل‌های ساختمانی و دیگر سازه‌های فلزی را دارید. آن چیزی که اهمیت دارد آن است که بتوانید بهترین کیفیت پروفیل‌ها را با مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید. در زمان خرید حتماً به کیفیت، زمان تحویل کالا و همچنین قیمت پروفیل‌ها دقت داشته باشید.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha