۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
ترفند سفر هوایی کربلا با نصف قیمت!

ترفند سفر هوایی کربلا با نصف قیمت!

یکی از دغدغه‌های این روزهای متقاضیان عتبات عالیات، هزینه‌های این سفر است که برای بسیاری از عاشقان زیارت کربلا، پرداخت آن دشوار است.

به گزارش بازار، یکی از دغدغه‌های این روزهای متقاضیان عتبات عالیات، هزینه‌های این سفر است که برای بسیاری از عاشقان زیارت کربلا، پرداخت آن دشوار است. ازطرفی با توجه به مسافت نسبتاً زیاد تا کربلا، احتمالاً شما و بسیاری از زائران به‌دنبال این باشید که بتوانید با تور هوایی کربلا، به این سرزمین سفر کنید. در این مطلب، یک ترفند و مزیتی را به شما معرفی می‌کنیم که با سفر هوایی به کربلا می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

ارز دولتی برای مسافران

یکی از امکان‌هایی که دولت برای سفرهای هوایی درنظر گرفته است، دریافت ارز مسافرتی است؛ آن هم با نرخی پایین‌تر از قیمت آزاد آن در بازار؛ به‌طوری‌که شما می‌توانید هر سال، یک بار تا سقف ۵۰۰ دلار دریافت کنید. قیمت این ارز نیز در حال حاضر، حدود ۴۵ هزار تومان است که نسبت به قیمت بازار آزاد، تفاوت قابل توجهی دارد.

شما میتوانید جهت انتخاب کاروان مورد نظر خود به لینک https://ziarat.co/tours/karbala مراجعه کنید و تمامی کاروان های کربلا زیرنظر سازمان حج و زیارت از همه شهرها را مشاهده نمایید.

البته ممکن است مقدار ارزی که توسط دولت اعلام می‌شود، با قیمتی که بانک به‌فروش می‌رساند، مقداری تفاوت داشته باشد؛ با این حال، تفاوت قیمتی آن، با بازار آزاد، نسبتاً زیاد است؛ چراکه قیمت ارز دولتی نسبت به ارز بازار آزاد، نوسان کمتری دارد.

مزیت دریافت ارز مسافرتی

واحد رسمی پول عراق، دینار است؛ اما برای بسیاری از هتل‌ها و فروشگاه‌ها، خرید و فروش با دلار مزیت محسوب می‌شود. البته شما می‌توانید به‌محض ورود به این کشور، از طریق صرافی‌های معتبر، دلار خود را به‌ دینار تبدیل کنید و برای هزینه‌های رفت‌وآمد، اسکان، غذا و سوغاتی به‌راحتی از آن استفاده کنید.

البته اگر شما با تور کربلا سفر کنید، تمامی این هزینه‌ها با کاروان خواهد بود و می‌توانید این مقدار ارز مسافرتی را برای خود سوغاتی بخرید؛ برای سفر دیگری ذخیره کنید یا تبدیل به ریال کنید. درهرصورت مشخص است که دریافت این ارز برای مسافران عتبات عالیات یک ویژگی مهم محسوب می‌شود و درمقابل شرایطی که بخواهید دلار آزاد یا حتی مستقیماً دینار خریداری کنید، هزینه‌های سفر شما نصف خواهد شد.

دریافت ارز مسافرتی برای کربلا چگونه است؟

در حال حاضر، بانک‌های ملی، ملت و سامان، امکان دریافت ارز مسافرتی را فراهم کرده‌اند. در این میان، راحت‌ترین راه برای درخواست ارز مسافرتی، ازطریق اپلیکیشن بله بانک ملی است.

شما می‌توانید از طریق منو خدمات بانک ملی و انتخاب بخش ارز مسافرتی، درخواست خود را ثبت کنید. مشخصات فردی، تاریخ پرواز و مقصد، میزان ارز و پرداخت آن از طریق همین اپلیکیشن انجام می‌گیرد و در پس از پرداخت، یک شناسه برای تحویل این ارز به‌شما اختصاص داده می‌شود.

درنهایت در فرودگاه‌های بین‌المللی، پس از عبور از گیت گذرنامه، ازطریق باجه‌های بانک‌های ذکرشده یا خودپردازهای ارزی آن، ارز موردنظر خود را دریافت خواهید کرد.

شرایط دریافت ارز مسافرتی

توجه داشته باشید که دریافت ارز مسافرتی تنها برای افراد بالای ۱۸ سال امکان‌پذیر است. علاوه بر این، امکان ثبت درخواست به‌ازای هر ۳۶۵ روز یک‌بار فراهم شده است. همچنین این امکان تنها برای دارندگان گذرنامه عادی با حداقل ۶ ماه اعتبار، امکان‌پذیر است.

درصورتی‌که از طریق بانک ملی می‌خواهید ارز مسافرتی تهیه کنید، لازم است شماره‌ای که با آن وارد نرم‌افزار بله شده‌اید، با نام درخواست‌کننده یکی باشد. شرایطی همچون، درخواست از ساعت ۷ الی ۱۶ هر روز (به‌جز جمعه) و حداکثر سه‌ روز پیش از پرواز نیز در این میان وجود دارد. البته ممکن است این محدودیت‌ها در اوقات مختلف سال، تغییر کند.

همان‌طورکه گفتیم، بانک‌های سامان و ملت نیز این قابلیت را برای مسافران فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید با همراه‌ داشتن گذرنامه، کارت ملی و پرداخت عوارض خروج از کشور، به شعب ارزی این بانک‌ها مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. درنهایت مانند بانک ملی، پس از عبور از گیت پلیس گذرنامه فرودگاه بین‌المللی، مقدار ارز را ازطریق خودپردازهای ارزی یا باجه‌های حضوری این بانک‌ها دریافت می‌کنید.

همان‌طورکه گفتیم فرودگاه‌های بین‌المللی، امکان دریافت ارز را دراختیار مسافران قرار می‌دهند؛ فرودگاه‌های چون: امام خمینی تهران، پیام کرج، شهید دستغیب شیراز، شهید بهشتی اصفهان، شهید هاشمی‌نژاد مشهد، شهید مدنی تبریز، دشت ناز ساری و...

سفر عتبات با تور کربلا

همان‌طورکه گفتیم، مزیت سفر با تور کربلا نسبت به سفر شخصی این است که دیگر شما هزینه‌ای بابت رفت‌وآمد، غذا و اسکان پرداخت نمی‌کنید. از این رو، ارز مسافرتی دریافتی برای شما باقی خواهد ماند و حتی با خیال راحت‌تری می‌توانید سوغاتی کربلا و نجف برای خود و عزیزانتان خریداری کنید.

در تورهای کربلا سازمان حج و زیارت، تمامی وعده‌های غذایی‌ کاروان از زمان حرکت تا بازگشت شما، تأمین خواهد شد و وعده‌های غذایی داخل عراق، در آشپزخانه مرکزی واقع در شهرهای زیارتی با دستگاه‌های پیشرفته طبخ و در هتل‌های زائران سرو می‌شود.

همچنین امنیت زائران در طول سفر به‌خصوص در شهرهای کاظمین و سامرا توسط نمایندگان ویژه ایران، تأمین خواهد شد. در زیارت دوره، اماکن مهم تاریخی نجف و کربلا همچون مسجد کوفه، مسجد سهله، آرامگاه میثم تمار و ابراهیم غمر، قبرستان وادی‌السلام، تل زینبیه، کف‌العباس، خیمه‌گاه، نهر فرات و آرامگاه طفلان مسلم، با کاروان بازدید خواهند شد. در سامرا و کاظمین نیز حرم امام کاظم (ع)، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) و امامزاده سید محمد، زیارت خواهند شد.

بیمه مسافرتی، مدیر و مداح یا روحانی نیز از دیگر خدمات کاروان شماست. یکی از مزیت‌هایی دیگری که تورهای هوایی کربلا دارند این است که هتل‌های اقامت آنها، معمولاً بهتر از تورهای زمینی هستند؛ یا بهتر است بگوییم، هتل‌های درجه یک و ۵ ستاره، در این تورها به‌خصوص از شهر تهران به عتبات عالیات ارائه می‌شوند. امکانی که با توجه به پایین‌ بودن سطح کلی هتل‌های عراق، یک مزیت و ویژگی مهم محسوب می‌شود.

از جمله بهترین هتل‌ها در کربلا می‌توان به هتل امپراطور، عطاء الوارث، برج الخلیج، کورال و کربلا الدولی اشاره کرد. در نجف نیز، هتل کوثر، اوروک و برج المولی جزو هتل‌های درجه یک نجف به حساب می‌آیند. در کاظمین، گرچه به‌لحاظ تعداد هتل‌های با کیفیت به‌اندازه نجف و کربلا نیست، اما هتل برج الجواد، یکی از بهترین هتل‌های عراق به شمار می‌آید که در کاظمین واقع شده است.

سفر شخصی به کربلا و چالش رزرو هتل

اگر به‌ هر دلیلی نمی‌خواستید با تور به کربلا سفر کنید، لازم است تا رزرو هتل نجف و کربلا خود را پیش از سفر انجام دهید؛

چراکه ممکن است در ایام پیک سفر، اکثر هتل‌های ارائه‌شده برای اسکان تکمیل باشند و با دیر رزرو کربلا هتل اسکان خود، به‌ دردسر بیوفتید.

برای این بررسی و رزرو هتل های نجف میتوانید به لینک https://ziarat.co/hotel/najaf-hotel مراجعه کنید.

برخی از دفاتر مسافرتی و زیارتی امکان رزرو هتل را برای مسافران عتبات عالیات فراهم کرده‌اند؛ به‌طوری‌که شما، هم می‌توانید با دلار، هتل مدنظر خود را رزرو کنید و هم با مشابه هزینه آن به ریال ایران.

سخن آخر

در این مطلب شما را با یک ترفند مهم آشنا کردیم تا بتوانید هزینه‌های سفر خود را کاهش کنید. اگر شما با تور کربلا سفر کنید که قطعا در هزینه‌های دیگر سفرتان، صرفه‌جویی قابل توجهی خواهید داشت. ازطرفی اگر بدون تور هم به کربلا سفر می‌کنید، هزینه‌های سفر شما نسبت به تهیه دلار آزاد، کاهش چشمگیری خواهد داشت. از کاهش هزینه‌های اسکان گرفته تا وعده‌های غذایی و هزینه رفت‌وآمد در شهرهای زیارتی عراق.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha