۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
همکاری روسیه و ترکیه برای دور زدن تحریم‌های غرب

همکاری روسیه و ترکیه برای دور زدن تحریم‌های غرب

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مقامات این کشور و ترکیه در تلاش هستند تا مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی ناشی از تحریم‌های ضد روسی را از بین ببرند.

به گزارش بازار، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که مقامات این کشور و ترکیه در تلاش هستند تا مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی ناشی از تحریم‌های ضد روسی را از بین ببرند.

پسکوف در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا مسکو قصد دارد قبل از سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایالات متحده، با آنکارا تماس‌هایی داشته باشد و مسائلی از جمله مشکلات حل نشده در زمینه نقل و انتقالات بانکی را مطرح کند، گفت: در تمام نگرانی‌های مالی، تماس‌های کاری (با مقامات ترکیه) را به طور منظم برای یافتن راه حل انجام می‌شود.

وی افزود: مشکلات خاصی وجود دارد، اما مشخص است که چه چیزی باعث آنها می شود. این به طور عمده به منافع فعالان تجاری ما و ترکیه آسیب می زند.

یکی از کارمندان مرکز تماس هالیک بانک، بزرگترین بانک قزاقستان، به تاس گفت: این بانک پیش از این روز سه‌شنبه (هفته گذشته) اعلام کرد که خدمات کارت‌های سیستم پرداخت روسیه موسوم به میر را از اواخر فوریه متوقف کرده است.

به گفته وی، این امر هم در مورد دستگاه های خودپرداز و هم در مورد دستگاه‌های پوز صدق می کند. با این حال وی دلایل محدودیت های فعلی را مشخص نکرد.

اپراتور سیستم پرداخت ملی الکارت قرقیزستان نیز سه‌شنبه هفته گذشته گزارش داد که کارت‌های پرداخت میر روسی از پنجم آوریل در قرقیزستان به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف می‌شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha