۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
درخواست افزایش قیمت لاستیک های باری و رادیال

درخواست افزایش قیمت لاستیک های باری و رادیال

تولیدکنندگان تایر خواستار افزایش قیمت لاستیک های باری و رادیال شدند.

به گزارش بازار، انجمن صنفی صنعت تایر با اعلام اینکه بالغ بر یک سال و نیم است که قیمت تایرهای باری اتوبوسی رادیال ساخت داخل ثابت نگاه داشته شده است در نامه ای به وزیر صنعت گفت: در شرایط موجود تورمی و افزایش روزمره هزینه نهاده‌های تولید این امر موجب زیان کارخانجات داخلی شده است. این فشار نامنصفانه در شرایطی بر تولیدات داخلی اعمال می شود که دولت برای واردات محصولات مشابه ارزی با قیمت ده هزارتومان ارزانتر به ازای هر دلار و بدون تعرفه گمرکی برای وارد کنندگان تامین می کند.

در نامه انجمن صنفی صنعت تایر به وزیر صنعت آمده است:

حدود یک سال و نیم است که هیچگونه افزایش قیمتی برای تایرهای باری و اتوبوسی رادیال صورت نگرفته است و تولید آن با ۵۰ درصد زیان مواجه بوده و از نظر اقتصادی میسر نمی باشد که به ناچار تولید این گروه محصول متوقف می شود. لذا از آنجایی که صنف تولید کنندگان صنعت تایر موظف به تامین بازار می باشند و با توجه به جلسات حضوری با جنابعالی و تاکید واردات تایر توسط تولید کنندگان جهت همکاری با وزارت صمت به منظور تامین نیاز بازار کارخانجات تولید کننده اعلام می دارند تایر باری اتوبوسی رادیال کشور را با کیفیت مناسب و خدمات پس از فروش از خارج کشور تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

لازم به ذکر است واردات تایرهای باری اتوبوسی با ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰۰ ریال و سود بازرگانی صفر درصد صورت می گیرد در حالی که نرخ ارز تولید کننده این نوع تایر بالاتر نرخ نیمایی ۴۰۰.۰۰۰ ریال است.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha