۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
ترکیه صادرات برخی اقلام به رژیم صهیونیستی را محدود کرد

ترکیه صادرات برخی اقلام به رژیم صهیونیستی را محدود کرد

وزارت بازرگانی ترکیه اعلام کرد ترکیه صادرات برخی محصولات به رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند.

به گزارش بازار، وزارت بازرگانی ترکیه اعلام کرد این محدودیت‌های تجاری تا زمانی که رژیم صهیونیستی، آتش‌بس فوری در غزه را اعلام کند و اجازه دهد کمک رسانی بدون اختلال انجام شود، به قوت خود باقی می‌ماند.

محدودیت‌های صادراتی وزارت بازرگانی ترکیه به رژیم صهیونیستی، شامل ۵۴ گروه کالا نظیر میلگرد، ورق فولادی، سنگ مرمر و سرامیک است.

پیش از این هم سایت اقتصادی عبری زبان گلوب با اشاره به اطلاعات سازمان‌هایی که با واردکنندگان اسرائیلی کار می‌کنند، گزارش کرده بود آنکارا، صادرات را از ۱۲ مارس، به تاخیر انداخته یا تائید نکرده است و هیچ زمان مشخصی درباره این که این محدودیت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسند، وجود ندارد.

بعلاوه، گلوب گزارش کرده بود امکان پرداخت عوارض صادرات به مقصد سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد و وب سایت ترکیه‌ای، برای محموله‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی هستند، پیام خطا نشان می‌دهد. از این رو، محموله‌های مذکور در بنادر مانده‌اند و امکان ارسال آنها وجود ندارد.

آنکارا در ژانویه، رژیم صهیونیستی را از لیست کشورهای مقصد صادرات، حذف کرده بود و وزارت بازرگانی ترکیه، حمایت از کنفرانس‌های مشترک با این رژیم را متوقف کرد. این فضا در ترکیه باعث شد شورای امنیت رژیم صهیونیستی، هشدار سفر به ترکیه را برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی صادر کند.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha