۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
۷۱۰ آزمایشگاه کیفیت آب شرب کشور را کنترل می‌کند
مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب:

۷۱۰ آزمایشگاه کیفیت آب شرب کشور را کنترل می‌کند

مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب گفت: ۷۱۰ آزمایشگاه در شرکت‌های آب و فاضلاب مسئولیت کنترل آب آشامیدنی شهرها و روستاهای ۳۱ استان کشور را بر عهده دارند.

به گزارش بازار، احمد منتظری با بیان اینکه ۷۱۰ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب براساس آخرین روش‌های آزمون بین‌المللی، مسئولیت پایش و کنترل کیفیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاها را بر عهده دارند، گفت: به منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مطابق الزامات استانداردهای ملی، ۳۸۵ آزمایشگاه باکتریولوژی دائم و سیار، ۸۴ آزمایشگاه بیولوژی، ۱۸۸ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی و ۵۳ آزمایشگاه ریزآلاینده آلی و معدنی در مراکز استان‌هاو شهرستان‌های سطح کشور وظیفه نمونه‌برداری و انجام آزمایشات تخصصی مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ۲۴۴ آزمایشگاه نیز در بخش کنترل فرآیند و پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به طور مستمر مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب از مهم‌ترین ارکان نظارت و پایش ویژگی‌های آب و پساب به‌منظور اطمینان از انطباق با استاندارهای ملی ایران به شماره ۱۰۱۱ و ۱۰۵۳ هستند.

مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب ادامه داد: در این دو استاندارد برای آب ۵ ویژگی «فیزیکی و شیمیایی»، «ریزآلاینده‌های معدنی»، «ریزآلاینده‌های آلی»، «پرتوزاها» و «باکتریولوژی و بیولوژیکی» مشخص شده است که مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب با اختصاص منابع انسانی متخصص و هزینه‌های ریالی و ارزی مورد نیاز با کمک شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات و محصولات دانش‌بنیان وظیفه خود را ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: تعداد آزمایشگاه‌های نظارتی کشور از ۳۱ مرکز در سال ۱۳۷۴ هم اکنون به ۹۵۴ مرکز در گستره تمام کشور افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha