۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
یک هزار میلیارد ریال برای طرح جمع آوری فاضلاب شهر بوشهر سرمایه گذاری می شود
معاون عمرانی استاندار بوشهر:

یک هزار میلیارد ریال برای طرح جمع آوری فاضلاب شهر بوشهر سرمایه گذاری می شود

بوشهر- معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال برای طرح جمع آوری فاضلاب شهر بوشهر سرمایه گذاری می شود که در سال گذشته، ۵۳۳ میلیارد ریال تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدهادی رستمیان عصر دوشنبه در بازدید از طرح جمع آوری فاضلاب بوشهر اظهار داشت: تکمیل این پروژه از مطالبات مردم است و از تمام توان و ظرفیت موجود برای تحقق این مهم بهره می بریم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۵۳۳ میلیارد ریال اعتبار ملی برای طرح احداث شبکه فاضلاب مرکز استان تخصیص یافته است.

رستمیان یادآور شد: اعتبار مصوب این طرح در سال ۱۴۰۲، یکهزار و ۷۶ میلیارد ریال بوده که تا پایان سال ۵۳۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

ابوالحسن عالی مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: طرح اجرای شبکه جمع آوری، ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال اصلی فاضلاب منطقه جنوب شرقی شهر بوشهر(تنگک ها) در سال ۱۴۰۲ آغاز شده که اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه حدود هفت درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب در محلات شمالی شهر بوشهر در مرحله پایانی قرار داشته و اکنون عمده حجم کار در محلات جنوبی قرار دارد.

عالی ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر در مجموع با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در شهریور سال گذشته عملیاتی شده و مدت زمان اجرای آن ۲ سال است.

وی گفت: طول شبکه فاز نخست طرح فاضلاب مناطق جنوبی شهر بوشهر ۹۰ کیلومتر و دارای سه باب ایستگاه پمپاژ است که اعتبار آن نیز از محل منابع عمومی، تهاتر نفت و ماده ۵۶ تامین خواهد شد.

عالی اضافه کرد: تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات اعتباری ماده ۵۶ بانک ملت به پیمانکار جهت اجرای شبکه وخط انتقال فاضلاب مناطق جنوبی شهر در آذرماه سال پیش به امضا رسیده بود که پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی امروز قرار داد آن به تایید طرفین رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: ورود بانک ملت به تامین اعتبار این پروژه ارزشمند که با رویکرد جبران بخشی از عقب ماندگی های محلات جنوبی شهر بوشهر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

عالی عنوان کرد: هدف اصلی از احداث این طرح دفع صحیح و بهداشتی فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر به عنوان یکی از مطالبات دیرینه ساکنان این محلات است.

کد خبر: ۲۸۱٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha