۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
رفع ناترازی ناوگان عمومی| ترکیه بیشترین مقصد سفرهای خارجی امسال| مصرف روزانه ١٢٠ میلیون لیتر بنزین
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

رفع ناترازی ناوگان عمومی| ترکیه بیشترین مقصد سفرهای خارجی امسال| مصرف روزانه ١٢٠ میلیون لیتر بنزین

هادیان‌فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در پروازهای خارجی مهمترین مقاصد، ترکیه، دوبی و عراق بوده است گفت: ناترازی‌ ناوگان عمومی را با روش های مختلف رفع کردیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید کمال هادیان‌فر در نشست خبری امروز در ساختمان دادمان با بیان اینکه میزان سفر در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشت گفت: طرح نوروزی عملیات بزرگی است که در طول این ایام صورت می‌گیرد و با توجه به رشد جمعیت شاهد رشد سفرها هستیم و می‌توان گفت که هر چه حال مردم خوب باشد بیشتر سفر می‌کنند، از این رو طبیعی است که خدمت رسانی توسط دستگاه‌های مسئول باید با آمادگی‌های لازم باشد و امسال نیز با بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حوزه‌های سفرهای نوروزی، به مسافران در حوزه‌های جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی خدمت رسانی شد که سفری مناسب با شان مردم و آسایش صورت گیرد.

هادیان‌فر ادامه‌داد: ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه از دو ماه مانده به فروردین آغاز به کار کرد و برآوردها این بود که بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ناوگان عمومی استفاده‌کنند و پیش بینی می‌شد که ناترازی‌هایی هم در ناوگان عمومی وجود داشته‌باشد اما تمهیدات جدی با هدایت وزیر راه و شهرسازی از قبیل بهسازی و افزایش ناوگان صورت گرفت که خدمات متناسب با تقاضا صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: پس از رفع چالش‌های ناترازی نیز بحث افزایش کیفیت خدمات به مردم در دستور کار قرار گرفت تا خدماتی مطلوب و در شان مردم ارائه شود و متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.

وی ادامه‌داد: آغاز ماه مبارک رمضان پیش از تعطیلات و وجود شرایط جوی ناپایدار موجب شد که سیاست‌های متناسبی برای رفع چالش‌ها در نظر گرفته شود.

هادیان فر با بیان اینکه طرح نوروزی از ٢۴ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا ١٧ فروردین ادامه داشت: یکی از موضوعات مهم در طرح نوروزی امسال این بود که خوشبختانه هیچ حادثه‌ای‌ نداشتیم.

وی با بیان اینکه اقدامات موثر برای کاهش تصادفات جاده‌ای صورت گرفت، ادامه داد: در ایام نوروز روزانه ٢ هزار اتوبوس از ترمینال های تهران اعزام می‌شدند. همچنین دربخش سفرهای جاده‌ای در سطح کل جاده‌های کشور میزان ترددها به ۵٣٠ میلیون تردد رسید که ٢ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرد.

امسال به صورت متوسط روزانه ١٢٠ میلیون لیتر بنزین مصرف شد و روزانه میزان مصرف بنزین ۶.١ درصد به مقدار ٧ میلیون لیتر بنزین نسبت به مدت سال گذشته افزایش داشت

هادیان فر افزود: امسال به صورت متوسط روزانه ١٢٠ میلیون لیتر بنزین مصرف شد و روزانه میزان مصرف بنزین ۶.١ درصد به مقدار ٧ میلیون لیتر بنزین نسبت به مدت سال گذشته افزایش داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرترددین مقاصد سفر گفت: بیشترین سفر به استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان انجام شد. البته استان‌های البرز، مرکزی و قم از استان‌های محوری بودند.

وی همچنین درباره مقاصد پرتردد ریلی اظهار داشت: در سفرهای ریلی در ایام نوروز شهر مشهد پرتردد ترین مقصد با سهم ۵۶ درصدی بود. همچنین در بخش هوایی بیشترین سفرهای داخلی به مشهد و کیش بود.

امیدواریم تمهیدات جدی برای کاهش تصادفات انجام شود چراکه طبق برنامه هفتم میزان تصادفات سالانه باید ١٠ درصد کاهش پیدا کند

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تصادفات جاده‌ای نسبت به سال های گذشته بهتر بود و امیدواریم تمهیدات جدی برای کاهش تصادفات انجام شود چراکه طبق برنامه هفتم میزان تصادفات سالانه باید ١٠ درصد کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ١٠٢ هزار ۴٧۶ فقره تصادف در ایام نوروز رخ داد که میزان مجروحان با ١١ درصد افزایش به٢١هزار و ۵٩٠ مجروح رسید و متاسفانه در این ایام ٨٢٨ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند البته با توجه به وضعیت مجروحان آمار نهایی تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

هادیان‌فر با تاکید بر اینکه خوشبختانه در بخش ریلی هیچ حادثه‌ای نداشتیم گفت: در بخش جاده‌ای هم دلیل عمده تصادفات سرعت، سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: موضوع نگران کننده بحث تصادفات بود که آمارهای اولیه نسبت به سال گذشته بهتر است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند که این موضوع طبق برنامه هفتم توسعه هر سال با کاهش همراه شود.

آمار نهایی تا یک ماه آینده استخراج می‌شود و داده‌ها حاکی از آن است که بیشترین علت تصادف هم سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی بوده است

وی ادامه‌ داد: آمار نهایی تا یک ماه آینده استخراج می‌شود و داده‌ها حاکی از آن است که بیشترین علت تصادف هم سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی بوده است.

هادیان‌فر با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای در خصوص سفرهای نوروزی صورت گرفت، اظهار کرد: مردم در نوروز ۱۴۰۳ خوب و کم دغدغه سفر کردند و در بخش‌های هوایی، ریلی و اتوبوس‌ها شاهد هیچ حادثه‌ای نبودیم که این مسئله توفیقی قابل توجه است.

کد خبر: ۲۸۱٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha