۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
ماجرای اختلاس ۲ میلیون دلاری در بندر امام| استقبال از بندر جدید ترکمن بعد از ۸ سال لایروبی
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تشریح کرد

ماجرای اختلاس ۲ میلیون دلاری در بندر امام| استقبال از بندر جدید ترکمن بعد از ۸ سال لایروبی

صفایی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بابت اتفاقی که اخیرا در بندر امام افتاد از مردم عذرخواهی می کنم گفت: تلاش می کنیم مبلغ اختلاس شده را برگردانیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی‌ اکبر صفایی در نشست خبری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که ماجرای اختلاس دو میلیون دلاری در بندر امام خمینی چه بود؟ گفت: ابتدا باید در خصوص اتفاقی که باعث ناراحتی مردم شد از مردم عذرخواهی کنم و اعلام کنم که تلاش می‌کنیم مبلغ را برگردانیم.

شخصی به نام اشتری با اقدامی شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان (۲ میلیون دلار» را اختلاس کرده و از کشور متواری شود

وی ادامه داد: شخصی به نام اشتری با اقدامی شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان (۲ میلیون دلار» را اختلاس کرده و از کشور متواری شود. این شخص کارشناس مسئول یکی از بنادر تابعه بوده که به صورت شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان را جابجا کرده است.

صفایی افزود: حراست بندر چند روز بعد -این اختلاس- را کشف کرد و با حمایت سازمان های مربوطه از جمله اطلاعات سپاه ردیابی های لازم در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان را برگردانیم. هر چند معتقد هستیم که اداره کل بنادر خوزستان اطلاعیه اول را در این رابطه اعلام کرده و به محض اینکه بتوانیم اطلاعات جدیدی دریافت کنیم آنرا به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

آمار کل ترددهای سفر- نفر در حوزه دریایی طی ایام نوروز به شش میلیون‌ و ‌۵۰۰ هزار نفر رسید که تقریبا تفاوتی نسبت به سال گذشته ندارد

صفایی در ابتدا نیز به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بنادر در سفرهای دریایی نوروز پرداخت و گفت: آمار کل ترددهای سفر- نفر در حوزه دریایی طی ایام نوروز به شش میلیون‌ و ‌۵۰۰ هزار نفر رسید که تقریبا تفاوتی نسبت به سال گذشته ندارد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در حوزه مسافری دریایی ۳.۸ میلیون نفر- سفر به ثبت رسید که نشان از رشد ۶ درصدی دارد.

صفایی ادامه داد: در حوزه تردد دریایی نیز ۲.۷ میلیون نفر- سفر داشتیم که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش را تجربه کرد.

در شمال کشور نیز بنادر استان گیلان، مازندران و گلستان به ویژه بندر جدید ترکمن که بعد از ۸ سال لایروبی و احیا شد مورد استقبال زیادی قرار گرفت

وی با اشاره به انجام سفرهای دریایی از بنادر استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و خوزستان و گردشگری دریایی در جزایر خارک، قشم، کیش، هرمز، هنگام، بوموسی و ... اظهار کرد: در شمال کشور نیز بنادر استان گیلان، مازندران و گلستان به ویژه بندر جدید ترکمن که بعد از ۸ سال لایروبی و احیا شد مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این ایام ۳۴ پیام سانحه دریایی داشتیم که با تلاش همکاران نجات یافتند و سفرها هیچ گونه فوتی نداشت.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha