۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۱.۴ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع لرستان اختصاص یافت
مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

۱.۴ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع لرستان اختصاص یافت

لرستان- پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در استان اختصاص یافته است.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی طبیعی لرستان دچار حریق شده است، در راستای مقابله با حریق، شناسایی نقاط بحرانی، نصب تابلوهای هشدار دهنده، به کارگیری دیده‌بان در نقاط حساس، نقشه بندی و طبقه بندی نقاط بحرانی، انجام کشیک‌های شبانه‌روزی در ادارات منابع طبیعی و محیط زیست و احداث آتش بر در دستور کار بوده است.

وی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مقابله با آتش‌سوزی مراتع به ادارات مربوطه اختصاص یافته است و هماهنگی لازم برای تامین یک دستگاه بالگرد اطفا حریق و استقرار در فرودگاه انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: بر اساس برآوردی که کارشناسان انجام داده‌اند، ۹۰ تا ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌ها در استان عامل انسانی داشته و بیشتر هم بر اثر سهل انگاری گردشگران بوده و بنابراین لازم است مردم زمانی که به دامان طبیعت می‌روند بیشتر رعایت کنند.

وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات دولتی محدود است که انتظار می‌رود زمانی در یک منطقه آتش‌سوزی رخ می‌دهد سریعا اطلاع‌رسانی شود که این امر کمک می‌کند خسارت کمتر شود.

پازوکی تصریح کرد: علت آتش‌سوزی‌هایی اخیر عامل انسانی بوده که به صورت عمدی به خاطر اختلافات شخصی رخ داده است که افراد شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی شده‌ و پرونده‌ این افراد در دست بررسی است.

کد خبر: ۲۸٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha