۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
بخش تعاون می‌تواند با همکاری دارندگان سهام عدالت برای سهامداران تولید ثروت کند
معاون اول رئیس‌جمهور:

بخش تعاون می‌تواند با همکاری دارندگان سهام عدالت برای سهامداران تولید ثروت کند

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تقسیم سود سهام عدالت گفت: بخش تعاون می تواند با ۷۰ همت سود سهام که در بین مردم توزیع شد کارهای بزرگی انجام دهد.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی، به عنوان قانونی مترقی که با هوشمندی تدوین شده است گفت: در قانون اساسی ایران سه بخش اصلی دولتی، خصوصی و تعاونی برای اقتصاد تعریف شده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید بخش تعاون را به جایگاهی که در قانون اساسی تعریف شده برسانیم، تصریح کرد: بخش تعاون از مزیت های فراوانی برخوردار است چرا که جمع گسترده ای از مردم و آحاد جامعه را شامل می شود و بیشترین اعتماد و پایداری را ایجاد می کند.

مخبر با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از اتاق تعاون ایران خواست برنامه ای عملیاتی و زمانبندی شده مبتنی بر مزیت های کشور برای جلب مشارکت مردم و نقش آفرینی بخش تعاون در جهت تحقق شعار سال تدوین کند به نحوی که نقش اتاق تعاون و دولت و همچنین جایگاه مردم در این برنامه به طور کامل مشخص باشد.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری حجم گسترده نقدینگی که در اختیار مردم قرار دارد خاطر نشان کرد: بخش تعاون یکی از بهترین بخش ها برای جذب نقدینگی جامعه است چرا که خود مردم در تعاونی ها عضویت و سهم دارند و سازوکار و شرایط خوبی نیز برای همکاری دولت با تعاونی ها فراهم است.

مخبر با اشاره به تقسیم سود سهام عدالت گفت: بخش تعاون می تواند با ۷۰ همت سود سهام که در بین مردم توزیع شد کارهای بزرگی انجام دهد و با مشارکت دادن سهامداران در کارهای اقتصادی، برای آنها تولید ثروت کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم فعال شدن بیش از پیش بخش تعاون در زمینه های مختلف معیشت، تامین نهاده ها، دارو، امنیت غذایی و سلامت خاطر نشان کرد: اگر بخش تعاون بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد در هر یک از زمینه ها مشارکت کند، ‌ دولت با اتکا به نقش تعاونی ها در بخش های مختلف، می تواند مدیریت بهتری داشته باشد.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha