۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
جلسات خوشه‌های صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

جلسات خوشه‌های صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جلسات خوشه‌های صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس به‌صورت مجزا با هدف احصاء مشکلات و ارائه راهکار برای افزایش حجم تولیدات برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار، مجید کیانی در کارگروه ستاد جهش تولید که با حضور مدیران واحدهای تولیدی خوشه مواد غذایی ارس و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جلسات خوشه‌های صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس به‌صورت مجزا با هدف احصاء مشکلات و ارائه راهکار برای افزایش حجم تولیدات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با ریشه‌یابی علل بروکراسی اداری و موانع تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های فعالین اقتصادی در حوزه غذاودارو، استاندارد، کمیسیون اقتصادی، صدور مجوز، استعلامات واگذاری زمین و … رفع گردید که نتیجه‌ی آن رضایت جامعه ذی‌نفعان و رتبه‌ی اول ارس در ارزیابی عملکرد مناطق آزاد بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اهمیت بازاریابی و تبلیغات در افزایش فروش و صادرات تولیدکنندگان منطقه، خاطرنشان ساخت: نمایشگاه ایران‌اکسپو تهران که در اردیبهشت ماه سالجاری برگزار خواهد شد یکی از ده‌ها فرصت بازاریابی و معرفی محصولات است که ضرورت دارد فعالین اقتصادی ارس در آن مشارکت نمایند.

وی در پاسخ به مطالبه‌ی سند اراضی واگذار شده در سالیان قبل، یادآور شد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در بخش‌های صنعتی و تجاری پایان کارهای متعددی صادر گردید و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۳ شاهد شروع صدور بخش قابل توجهی از اسناد باشیم و یکی از مطالبات چندین ساله فعالان اقتصادی را محقق کنیم.

در این نشست سه ساعته که با حضور ۲۰ تولیدکننده حوزه صنایع غذایی برگزار شد در خصوص مباحثی همچون تامین مواد اولیه، تعهدات ارزی، قرنطینه، گواهی بهداشت، مالکیت زمین، تصفیه‌خانه، بهسازی معابر سایت‌های صنعتی، ارزش افزوده، قیمت فروش محصولات تولیدی، کارت بازرگانی، صادرات محصولات تولیدی، سهمیه شکر و روغن، سهمیه سوخت، آرد سهمیه‌ای، استرداد ارزش افزوده بحث و تبادل نطر شد و دستورات لازم جهت رفع برخی مشکلات در حیطه وظایف سازمان صادر گردید.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha