۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز

آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز

سومین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از امروز (۲۰ فروردین) آغاز می شود.

به گزارش بازار، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به مدت سه ماه آغاز شد که براساس آن قیمت تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات بر اساس قیمت سال ۱۴۰۱ محاسبه شده و مابقی آن از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

قیمت روز سبد تعیین شده مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

با توجه به اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده و مرحله اول آن تا ۱۸ اسفندماه ادامه داشت، مرحله دوم این طرح از ۲۰ اسفند شروع شد و تا ۱۸ فروردین ماه ادامه پیدا کرد، مرحله سوم طرح از ۲۰ فروردین شروع می‌شود و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

سیدرضا یحیوی مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان استقبال مردم از طرح فجرانه کالابرگ گفت: در دوره نخست طرح فجرانه کالابرگ بیش از ۸۷ درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند و در مرحله بعدی که مربوط به اسفند ماه بود این مشارکت به ۷۵ درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفرهای نوروزی بودند.

وی در ادامه گفت: در این مدت استقبال دهک‌های یک تا سه درآمدی جامعه از این طرح، به بیش از ۸۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهداف خود که ارتقا امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین بوده دست پیدا کرده است.

یحیوی گفت: در آخرین آمار مربوط به ۵۲ روز نخست طرح فجرانه، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت در قالب یارانه و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم را تشکیل داده که به این واسطه ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز به سمت سفره غذایی مردم روانه شده و در کنار آن تولید داخل رونق گرفته و کارخانه‌جات غذایی هم توانسته‌اند تولید خود را افزایش دهند.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha