۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
ایران حمایت بی نظیری از دمشق کرده است
نیویورک تایمز:

ایران حمایت بی نظیری از دمشق کرده است

نیویورک تایمز نوشت: نیروهای وابسته به ایران در سوریه در حال کار برای ساخت و ذخیره سلاح‌هایی هستند که تهران سپس در میان گروه‌های وفادار به خود در سراسر منطقه به رهبری حزب‌الله لبنان توزیع می‌کند.

به گزارش بازار، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: ایران آنچه در زمان جنگ سوریه در اختیار دولت دمشق قرار داده تاکنون در اختیار دیگر دولت‌های منطقه قرار نداده است و دولت دمشق بیشترین سهم را از طریق حمایت از گروه‌های مسلح دولتی و غیردولتی دریافت کرد.

این گزارش می افزاید که دولت دمشق در مدت ۱۲ سال بنا به درخواست تهران، برخی از تأسیسات تسلیحاتی خود را مجدداً تجهیز و آنها را به مراکز تولیدی برای نوسازی موشک و تولید موشک های میان برد با استفاده از سامانه های هدایت دقیق تبدیل کرد.

این گزارش خاطرنشان کرد که نیروهای وابسته به ایران در سوریه در حال کار برای اصلاح، ساخت و ذخیره سلاح‌هایی هستند که تهران سپس در میان گروه‌های وفادار به خود در سراسر منطقه به رهبری حزب‌الله لبنان توزیع می‌کند.

بر اساس این گزارش، ایران علیرغم تحریم‌ها و محاصره شدن در میان کشورهایی که در مذهب و زبان با آن تفاوت دارند، اما موفق شده است قدرت نظامی خود را در پهنه وسیعی از خاورمیانه به نمایش بگذارد.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha