۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
عقب‌ نشینی ارتش اشغالگر از خان یونس صرفا یک تاکتیک نظامی برای حمله به رفح است
دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه:

عقب‌ نشینی ارتش اشغالگر از خان یونس صرفا یک تاکتیک نظامی برای حمله به رفح است

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با تشکیک در عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از خان یونس گفت که این رژیم اجازه ورود کمک‌ها به غزه را نمی‌دهد.

به گزارش بازار، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس اعلام کرد که بر خلاف ادعای مقامات اسرائیلی در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه، اما ارتش این رژیم همچنان مانع این کار می‌شود.

اسماعیل ثوابته به شبکه المسیره یمن گفت که جنگ در غزه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مفقود و مجروح به جا گذاشته است و اکنون نیاز فوری به آتش‌بس وجود دارد.

او در واکنش به خبرهایی از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از خان یونس نیز این مسأله را تکذیب کرد و آن را «تاکتیک نظامی» اسرائیل برای حمله به رفح دانست.

اسماعیل ثوابته افزود: «واقعیات میدانی با ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی همخوانی ندارد، ارتش اشغالگر تمامی گذرگاه‌ها را بسته و مانع ورود کمک‌ها می‌شود».

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس تأکید کرد که تنها تعداد معدودی کامیون حامل کمک‌ها توانسته‌اند وارد باریکه غزه شوند. رادیو ارتش اسرائیل، ظهر امروز (یکشنبه)، ادعا کرد لشکر ۹۸ ارتش این رژیم به همراه هر ۳ تیپ خود از منطقه خان‌یونس خارج شده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است تنها تیپ «ناحال» که شمال نوار غزه را از جنوب آن جدا می‌کند، در غزه حضور دارد.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha