۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
تکاپوی اسلام‌آباد برای شروع عملیات احداث خط لوله گاز تا مرز ایران

تکاپوی اسلام‌آباد برای شروع عملیات احداث خط لوله گاز تا مرز ایران

رسانه پاکستانی «دی نیوز» به نقل از منابع آگاه مدعی شد که سفر رسمی رئیس جمهوری ایران به پاکستان روز سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل) انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، روزنامه انگلیسی زبان دی نیوز در گزارش امروز خود به نقل از یک منبع ارشد در وزارت نیرو پاکستان نوشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسیرئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است روز ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) سفر رسمی به پاکستان انجام دهد لذا پاکستان تصمیم به انجام مجدد فرآیند نقشه برداری و طراحی مهندسی مرتبط با احداث ۸۰ کیلومتری خط لوله گاز تا مرز ایران گرفته است.

در این‌ گزارش آمده است: احداث بخش ۸۰ کیلومتری این خط لوله برای جلوگیری از هرگونه شکایت طرف ایرانی از پاکستان دادگاه بین المللی که ممکن است منجر به اعمال مجازات فوق برای پاکستان شود، ضروری است.

دی نیوز افزود: با توجه به اینکه پروژه احداث خط لوله در خاک پاکستان نیازمند ۴۴ میلیارد روپیه بودجه است و ظرف ۲ سال آینده تکمیل خواهد شد

یک مقام وزارت نیرو پاکستان خاطرنشان کرد که اداره کل امور نفت در بودجه سال مالی جدید این کشور مبلغ قابل توجهی را برای این پروژه مطالبه خواهد کرد.

این رسانه پاکستانی در ادامه نوشت: تحول تازه درخصوص پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان درحالی است که ایالات متحده بار دیگر مخالفت صریح خود را با این طرح ابراز داشته و هشدارهایی نیز درباره اعمال تحریم‌های احتمالی داده است، پروژه‌ای که با تاخیری ۱۰ ساله مواجه شده است درحالی که قرار بود در دسامبر ۲۰۱۵ تکمیل شده و سپس در ژانویه ۲۰۱۵ عملیاتی شود.

پنجشنبه گذشته یک هیات بلندپایه ایران به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان طی سفر یک روزه به اسلام‌آباد با مسوولان ارشد پاکستانی از جمله وزیر نفت و قائم مقام این وزارتخانه دیدار کرد.

هفته گذشته وزیر دفاع پاکستان در واکنش به موضع واشنگتن درباره خط لوله گاز، حصول آسان و مقرون به صرفه انرژی از کشور همسایه خود جمهوری اسلامی ایران را حق پاکستان دانست.

خواجه محمد آصف اظهار داشت: آمریکا که با طرح انتقال گاز ایران به پاکستان مخالفت می‌کند، راهکار جایگزین آن را نیز به ما بگوید.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره به اینکه کشورش مجبور به خرید گاز از بازار جهانی با نرخ هنگفت است، از واشنگتن خواست تا چالش اقتصادی پاکستان را درک کند.

وی گفت: اگر کشور همسایه ما ایران قادر به تامین انرژی آسان و مقرون به صرفه است، این حق پاکستان است که از این فرصت بهره‌مند شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha