۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
مشارکت مردم در مناطق آزاد و ویژه افزایش می‌یابد | رفع موانع و قوانین مخلّ
نماینده رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه:

مشارکت مردم در مناطق آزاد و ویژه افزایش می‌یابد | رفع موانع و قوانین مخلّ

گرمسار- نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه گفت: طی سال جاری مشارکت مردم در مناطق آزاد و ویژه به خصوص در زمینه سرمایه گذاری، افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الله عبدالملکی بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاران و تولیدگران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، به میزبانی فرمانداری این شهرستان بیان کرد: موانع پیش روی توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان، احصا شده است.

وی با بیان اینکه موانعی پیش پای فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه در کشور وجود دارد که باید برطرف شود، افزود: شخص رئیس جمهور و هیات دولت به این موضوع نگاه ویژه دارند در نتیجه در سال جاری شاهد شکوفایی مناطق ویژه در کشورمان خواهیم بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه امسال شاهد اصلاح قوانین و مشکلات پیش پای مناطق آزاد و ویژه خواهیم بود، گفت: رئیس جمهور در نشستی با مسئولان مناطق آزاد و ویژه کشور دستور احصای قوانین مخل کار مناطق را صادر کرده است.

عبدالملکی با بیان اینکه ۲۸ کارگروه برای این منظور ایجاد شده است، گفت: این کارگروه ها ریز به ریز قوانین و موانع را احصا کرده اند تا آنهایی که مصوبه هیات دولت هستند در دولت اصلاح شوند و آن دسته از قوانین که مصوب مجلس هستند در لایحه ای به مجلس ارسال شود.

وی با بیان اینکه موانعی بر سر راه مناطق آزاد و ویژه قرار دارد که با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است و باید برطرف شود، گفت: عزم جدی از سوی دولت برای اصلاح موانع در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳ سال اعتلای مناطق آزاد و ویژه خواهد بود چرا که عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری مشارکت مردم در مناطق آزاد و ویژه به خصوص در زمینه سرمایه گذاری، افزایش خواهد یافت که در این زمینه پیگیری هایی به خصوص در حوزه بورس صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha