۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
سهمیه ارزی صنعت تایر این هفته تعیین می‌شود
سخنگوی انجمن صنعت تایر:

سهمیه ارزی صنعت تایر این هفته تعیین می‌شود

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: وزارت صمت برنامه تولید تایر را در سال جاری از انجمن دریافت کرده و قرار است این هفته سهمیه ارزی صنعت تایر توسط وزارت صنعت مشخص شود.

به گزارش بازار، مصطفی تنها، با اشاره به اینکه امسال براساس طرح های توسعه‌ای تولیدکنندگان قرار است میزان تولید تایر سواری و باری افزایش پیدا کند، گفت: در حال حضر صنعت تایر از ارز نیمایی استفاده می کند و امیدواریم با اتخاذ سیاستهای درست بتوانیم ارز مورد نیاز خود را دریافت و با سرعت افزایش تولید را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تخصیص ارز به صنعت تایر با مشکلی روبرو نیست، افزود: وزارت صنعت برنامه تولید تایر را در سال جاری از انجمن دریافت کرده و قرار است این هفته سهمیه ارزی صنعت تایر توسط وزارت صنعت مشخص شود.

وی افزود: سامانه‌های مشخصی از سوی وزارت صمت برای ثبت‌نام عرضه تایر اختصاص یافته است، ضمن اینکه تولیدکنندگان نیز، درصدی از تولید خود را به عرضه لاستیک اختصاص داده‌اند. ثبت درخواست تایر باید در سامانه‌های اعلامی وزارت صمت و با بارگذاری مدارک هویتی افراد صورت بگیرد که این امر به خاطر کُندی اینترنت مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گفته تنها، یکی از مهم‌ترین درخواست تولیدکنندگان تایر کشور، مساله حذف قیمت دستوری است تا همه این تعرفه‌ها برداشته شود و به تولیدکننده داخلی اجازه داده شود تا با نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری، رقابت‌های آزادانه با سایر تایرها داشته باشند.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha