۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
تامین مالی صندوق‌های زمین و مسکن از بازار سرمایه
مدیر امور اعتباری بانک مسکن مطرح کرد

تامین مالی صندوق‌های زمین و مسکن از بازار سرمایه

علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: صندوق‌های زمین و مسکن از این لحاظ مهم است که از بازار سرمایه تامین مالی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمد حسن علمداری» گفت: افرادی که یونیت‌های صندوق‌های زمین و مسکن را خریداری می‌کنند در سود واقعی پروژه‌ها شریک هستند.

وی اظهارداشت: تعدادی از این صندوق ها را بانک به کمک شرکت تامین سرمایه بانک مسکن راه اندازی کرد اما به دلیل مشکلاتی که از باب نوع فعالیت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کرده بودند، متوقف شد که مجدد در شرف راه اندازی و مرحله اخذ مجوزها قرار دارند.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: هر پروژه احداث مسکونی که اتفاق می‌افتد افرادی که از صندوق زمین و مسکن یونیت خریداری می‌کنند به عنوان سهامداران پروژه‌ها معرفی می شوندو به میزانی که افراد سهام خریداری می‌کنند در احداث و سود پروژه سهیم هستند.

وی افزود: اگر بخواهند در پایان پروژه واحدی خریداری کنند به میزان سهامی که دارند می توانند به عنوان خریدار واحد محسوب شوند یا اینکه سهام را بفروشند و سود اخذ کنند.

علمداری تصریح کرد: مهمترین مزیت این صندوق‌های اینکه چون از بازار سرمایه تامین مالی می‌شوند دیگر نگرانی در روند احداث واحدها، تکمیل و واگذاری آن ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: دغدغه‌های که اکنون بین سازنده و خریدار واحدهای مسکونی در کشور وجود دارد از این طریق رفع می‌شود ضمن اینکه هرکسی هم سرمایه گذاری می‌کند در ارزش واقعی پروژه‌ها سهیم خواهد ‌شد.

کد خبر: ۲۸٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha