۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
تامین اجتماعی گلستان ۱۸۷ میلیارد تومان کسری منابع داشت
طی سال گذشته؛

تامین اجتماعی گلستان ۱۸۷ میلیارد تومان کسری منابع داشت

گرگان- مدیرکل تامین اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه هر ماه مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کارگران ساختمانی تحت پوشش هزینه می شود، گفت: سال گذشته ۱۸۷ میلیارد تومان کسری منابع داشته ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، قربان زنگانه شامگاه شنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که در یکی از هتل های گرگان برگزار شد، در پاسخ به گلایه رئیس انجمن انبوه سازان گلستان در خصوص نحوه محاسبه سهم تامین اجتماعی از عوارض ساختمانی اظهار کرد: حق بیمه کارگران ساختمانی با توجه جدول عوارض شهرداری تعیین می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به اصلاح ماده پنج قانون تامین اجتماعی، افزود: در حال حاضر حق بیمه در شهر ها ۲۵ درصد، در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ درصد و در روستا ۱۰ درصد مبلغ عوارض شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سهمیه کمی برای کارگران تحت پوشش از سوی مرکز دریافت کرد، یادآورشد: سهمیه تحت پوشش قرار گرفتن کارگران تامین اجتماعی با توجه به منابع استان تخصیص داده می شود.

زنگانه ادامه داد: با توجه به اینکه منابع مالی استان در بخش تامین اجتماعی کم است باعث می شود، سهمیه کارگران تحت پوشش گلستان نیز کاهش می یابد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان، بیش از پنج هزار ‌کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار داشته که از این میزان ۷۰۰ نفر آنها به دلیل از کار افتادگی یا بازنشستگی حقوق دریافت می کنند.

وی با اشاره به این نکته که هر ماه مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه هزینه می شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۷ میلیارد تومان کسری منابع داشته ایم.

کد خبر: ۲۸۱٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha