۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین
کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

زینلی کارشناس بازارهای مالی گفت: معمولاً قبل و بعد از هاوینگ اصلاحاتی از جنس قیمت در بازار کریپتو کارنسی اتفاق می‌افتد اما پس از گذشت مدت زمان مشخصی مجدداً بازار شروع به رشد می‌ نماید.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی ضمن اشاره به هاوینگ* بیت کوین اظهار داشت: بیت کوین طی چند هفته اخیر در حالت انباشت قرار گرفته است، حدوداً ۱۴ روز آینده هاوینگ انجام می شود ضمن اینکه بیت کوین باید آخرین اصلاح های خود را قبل از هاوینگ انجام دهد.

زینلی می گوید: بطور کلی همیشه کمی قبل و بعد از هاوینگ اصلاحاتی از جنس قیمت در بازار کریپتو کارنسی اتفاق می‌افتد اما پس از گذشت مدت زمان مشخصی مجدداً بازار شروع به رشد می‌ نماید و این رشد با دلیل همراه است.

تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

این کارشناس بازارهای مالی با بیان دلایل رشد بازار کریپتوکارنسی بعد از هاوینگ، افزود: زمانیکه هاوینگ اتفاق می افتد پاداش مشارکت کنندگان شبکه نصف می شود و برای اینکه ماینرها یا مشارکت کنندگان درآمد منطقی ای داشته باشند قیمت بطور کلی معمولاً رشد چند صددرصدی را تجربه می‌کند، دلیل بعدی این رشد را این گونه می‌توان عنوان کرد که مقدار بیت کوین های از قبل مشخص شده محدود می‌باشد و بعد از هر هاوینگ بدست آوردن آن سخت تر و سخت تر می‌شود و به همین خاطر قیمت مسلما رشد می نماید.

زینلی همچنین در ادامه تأکید کرد: هاوینگ های قبلی که در سال ۲۰۲۰ و نیز سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است با سال ۲۰۲۴ متفاوت هستند زیرا آن زمان بازار کریپتو به همچین بلوغی نرسیده بود.

این تحلیلگر بازارهای مالی از فعالان تازه کار خواست که هیجانی عمل نکنند و بر اساس علم و آگاهی و همچنین مدیریت ریسک و سرمایه اقدام به خرید یا فروش نمایند.

* هاوینگ بیت کوین یکی از مهم‌ترین و مورد انتظارترین رویدادها در چرخه بازار ارزهای دیجیتال است. تقریباً هر ۴ سال یک‌بار پاداش بلاکی که به استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پرداخت می‌شود به نصف کاهش کرده و در واقع عرضه BTC ها جدیدی که وارد بازار می‌شوند را به یک‌باره تا 50 درصد کاهش می‌دهد.این فرآیند اولین‌بار برای بیت کوین اجرا شد و از آن زمان به یکی از مهمترین فرایندها در سیستم اقتصادی برترین رمزارز بازار تبدیل شده است. در ادامه مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که هاوینگ چیست، چه تاثیری در قیمت بیت کوین دارد، چه زمانی اتفاق می‌افتد و آیا ارزهای دیجیتال دیگر نیز هاوینگ دارند یا خیر؟

کد خبر: ۲۸۱٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha