۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
زمین خواری در ۵ استان کشور به صفر رسید
معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمین خواری در ۵ استان کشور به صفر رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری و مشارکت مردم زمین خواری در استان های چهارمحال و بختیاری، البرز، گیلان، قم و زنجان به صفر رسیده است.

به گزارش بازار، پدیده زمین خواری و تصرف اراضی یکی از مهم ترین پدیده ها در بازار مسکن به شمار می رود که خوشبختانه سال گذشته با همکاری یگان حفاظت بخش عمده ای از اراضی تصرف شده آزادسازی شده است.

در همین رابطه ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همکاری یگان حفاظت و همچنین گزارش های مردمی بخش عمده ای از اراضی تصرف شده توسط زمین خواران آزاد سازی شده است گفت: در اسفندماه سال گذشته بیشترین وقوع و رفع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران، فارس و خراسان رضوی روی داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است گفت: با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قم و گیلان رخ نداده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای احکام قطعی قضایی بیان کرد: ۲۶ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در سراسر کشور اجرا شده است.

مالکی با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه حفاظت از اراضی دولتی در حریم و محدوده شهرها را بر عهده دارد گفت: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال ۱۱ هکتار از اراضی ملی در استان تهران رفع تصرف شده‌ که ارزش ریالی این رفع تصرفات ۱۱ همت بوده است.

وی تصریح‌کرد: این رفع تصرفات شامل ۱۰۱ مورد (۴ مورد با حکم قضایی و ۹۷ مورد رفع تصرف فوری) می‌شود. بیشترین میزان اراضی تصرف شده وعملیات آزاد سازی اراضی در دماوند، پردیس و تهران گزارش شده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha