۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
۹۰ درصد مشترکان آب یارانه دریافت می کنند| تعرفه آب چقدر تغییر می کنند؟ | وارد تر سالی نشدیم
سخنگوی صنعت آب در گفتگو با بازار:

۹۰ درصد مشترکان آب یارانه دریافت می کنند| تعرفه آب چقدر تغییر می کنند؟ | وارد تر سالی نشدیم

بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مشترکان آب به تناسب میزان مصرف خود یارانه آب دریافت می کنند، گفت: وارد تر سالی نشدیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در گفتگو با بازار با بیان اینکه هنوز اتفاق خاصی در زمینه تعرفه آب صورت نگرفته است، گفت: تغییرات تعرفه ای بر اساس چارچوب های سالیان قبل و طبق مصوبه هیات وزیران صورت خواهد گرفت.

او همچنین درباره تغییر قیمت آب بها در حوزه کشاورزی هم گفت: تعرفه آب های شناور و زیر زمینی در حوزه کشاورزی به ازای هر مترمکعب درسال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ تومان بوده است. در لایحه بودجه این نرخ به ۴۰ تومان افزایش یافته است.

بزرگ زاده همچنین با اشاره به ارزانی آب در کشور، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مشترکین از یارانه آب به نسبت های مختلف بهره مند می شوند. این نسبت به میزان فاصله ای مصرف با سرانه استاندارد تعیین شده، متفاوت است.

سخنگوی صنعت آب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بارندگی ها گفت: برخی گمان می کنند که وارد تر سالی شدیم. این باور اشتباهی است.

او در پاسخ به این سوال که چه شهرهای دچار تنش آبی هستند، گفت: تهران، فارس، هرمزگان، مشهد و بوشهر دچار کم بارشی هستیم.

او میزان پر شدگی سدها را ۵۸ درصد اعلام و خاطر نشان کرد: سدهای استان تهران در حال حاضر دارای ۱۶ درصد پرشدگی بوده و با کاهش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستند؛ لذا مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب برای شهروندان عزیز تهرانی توصیه می‌شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha