۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
رونق تولید مسکن در سال ۱۴۰۳| احداث ۵۳ شهرک مسکونی تصویب شد
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با بازار اعلام کرد

رونق تولید مسکن در سال ۱۴۰۳| احداث ۵۳ شهرک مسکونی تصویب شد

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال تولید مسکن افزایش خواهد داشت گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها مثل واگذاری اراضی بازار مسکن را به سمت تولید و در نتیجه رونق هدایت کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: کارشناسان بر این باور هستند که برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مردمی استفاده شود. اگر چه بیش از ۹۰ درصد تولید مسکن توسط بخش خصوصی انجام می شود اما به نظر می رسد که مشارکت مردمی باز هم می تواند به بخش مسکن کمک بیشتری کند.

با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است بخش مسکن می تواند به تحقق این شعار کمک ویژه ای کند.

«ارسلان مالکی» معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا مسکن می تواند به تحقق شعار سال کمک کند؟ گفت: وعده دولت سیزدهم ساخت و تولید سالانه یک میلبون واحد مسکونی بود که اگر بخواهیم به این موضوع واقع گرایانه نگاه کنیم باید گفت که با اختصاص زمین و پرداخت تسهیلات بانکی این موضوع می توانست به راحتی اجرایی شود. اما به خوبی می دانیم که مشکلاتی بر سر راه الحاق اراضی و پرداخت تسهیلات بانکی صورت گرفت.

وی افزود: در ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن به خوبی می دانید که تا مدتها درگیر اختصاص اراضی و هنوز هم درگیر پرداخت تسهیلات بانکی از سوی برخی بانک ها بوده و هست. به هر حال برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی می توان با اعتماد به مردم و بخش خصوصی که بیش از ۹۰ درصد تولید مسکن را به خود اختصاص داده است این شعار محقق شود.

مالکی تاکید کرد: در حوزه مسکن با توجه به آنکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود می‌توان با اختصاص زمین و پرداخت به موقع تسهیلات بانکی این موضوع را اجرایی کرد.

وی افزود: برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مردمی استفاده کرد. در این خصوص باید اذعان کرد که در حال حاضر برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که طی سال‌های گذشته رقم خورده است تا حدودی از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شده اما برای تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برای بالا بردن تولید مسکن چه اقدامی باید دولت انجام دهد؟ گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های مردمی و واگذاری اراضی به افزایش تولید مسکن استفاده کرد. ما معتقد هستیم که اگر بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم بازار مسکن به سمت تولید و در نتیجه رونق هدایت خواهد شد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به این پرسش که چه میزان اراضی تاکنون به مسکن ملی الحاق شده است؟ گفت: تاکنون بیش از ۳۷ هزار هکتار برای ساخت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است و اگر بخواهیم منصفانه در این خصوص اظهار نظر کنیم حجم‌ الحاق اراضی و شروع عملیات آماده‌سازی اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن بی‌سابقه بوده است و باید به آن افتخار کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی رسیده است تاکید کرد: ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تاکنون تامین شده است و اگر بخواهیم به این موضوع به صورت ریز وارد شویم باید گفت که مراحل تصویب احداث ۵۳ شهرک مسکونی طی شده یا در حال طی شدن است که می‌تواند به خانه دار کردن فاقدان مسکن کمک زیادی کند.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha