۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کسری تجاری آمریکا به ۶۸ میلیارد دلار رسید
با رشد ارزش واردات؛

کسری تجاری آمریکا به ۶۸ میلیارد دلار رسید

کسری تجاری آمریکا در فوریه به ۶۸٫۹ میلیارد دلار افزایش یافت که بزرگ‌ترین کسری از ماه آوریل سال گذشته به شمار می‌رود، زیرا ارزش واردات بیش از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند از صادرات فراتر رفته است.

به گزارش بازار، براساس داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، شکاف تجاری در بخش کالاها با ۳۰۰ میلیون دلار افزایش به ۹۱٫۴ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که مازاد صادرات خدمات با ۱٫۶ میلیارد دلار کاهش به ۲۲٫۵ میلیارد دلار رسید.

ارزش کل واردات هم به ۳۳۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است درحالی‌که ارزش صادرات ۲۶۳ میلیارد دلار بود که نشان‌دهنده افزایش کلی کسری ۱٫۹ درصدی در ماه است.

کسری تجاری آمریکا پس‌ازاینکه برای یک دهه حدود ۴۰ میلیارد دلار باقی‌مانده بود، در سال ۲۰۲۲ و تحت تأثیر تبعات همه‌گیری کرونا به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. این رقم هم در مسیر عادی شدن قرار گرفت اما ناگهان در ماه اوت به نقطه عطفی جدید رسید و باری دیگر شروع به افزایش کرد.

درحالی‌که زنجیره‌های تأمین مخدوش و جهت‌گیری‌های جدید در سیاست تجاری آمریکا بحث‌هایی را در بین صنایع ایجاد کرده است، تحلیلگران می‌گویند که اختلالات عرضه عمدتاً برطرف شده است.

پل داناوان، اقتصاددان UBS معتقد است که شواهد زیادی مبنی بر اینکه الگوهای تجاری به‌طور معناداری توسط شوک‌های اقتصادی مختل شده‌اند، وجود ندارد. شاخص فشار زنجیره تأمین جهانی فدرال رزرو اکنون در حدود صفر است، که نشان‌دهنده فشار کمی بر جریان‌های تجاری است.

ناامیدی از تجارت آمریکا در میان جمهوری‌خواهان درحال شدت گرفتن است زیرا استراتژی تجارت کشاورزی آمریکا را «غیر جاه‌طلبانه» می‌خوانند.

داده‌های تجاری ماه فوریه نشان می‌دهد که نرخ صادرات ملی در بخش غذاها، خوراک‌ها و نوشیدنی‌ها از ابتدای سال تاکنون ۷۲۹ میلیون دلار کاهش‌یافته است. صادرات سویا ۱٫۹ میلیارد دلار، گندم ۴۲۹ میلیون دلار و محصولات لبنی ۹۷ میلیون دلار کاهش داشته است.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha