۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
کود شیمیایی امسال ۳۰ درصد گران می شود 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

کود شیمیایی امسال ۳۰ درصد گران می شود 

گرگان- ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود شیمیایی در سال جاری خبر داد.

سید صمد ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت اقلام هشت کود شیمیایی یارانه ای تغییر یافت که افزایش قیمت کود ناشی از مسائلی مانند تحریم ها و مشکلات ناشی از سیاست های ارزی کشور بوده است.

‌مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان تصریح کرد: کود های شیمیایی یارانه ای توزیعی این شرکت صرفا برای محصولاتی که در چارچوب الگوی کشت قرار دارند تعلق دارد و برای محصولات خارج از الگوی کشت مجاز نیست.

وی به کارگزاری های توزیع و فروش نهاده های کشاورزی این شرکت تاکید کرد: به قیمت درج شده در سامانه و فاکتور فروش دقت کنند تا بر اساس ابلاغیه، فروش انجام شود.

ضیایی خاطر نشان کرد: پراکنش بارندگی مناسب از سال گذشته و در سال جاری موجب خواهد شد امسال کشاورزان زودتر اقدام به کشت بهاره کنند بنابراین افزایش قیمت ۳۰ درصدی کود شیمیایی، خللی برای تدارک و توزیع کود شیمیایی ایجاد نکرده است.

وی اضافه کرد: کود کماکان در حال حمل و تخلیه از مبادی و پتروشیمی ها و کارخانجات تولید داخل به انبار ها و کارگزاری های این شرکت است.

ضیایی قیمت ‌هر کیسه ۵۰ کیلویی اوره را یک میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، سوپر فسفات تریپل هفت میلیون و ۱۵۰ هزار ریال، سوپر فسفات ساده و فسفات ۱۳ درصد سه میلیون و ۵۵ هزار ریال، سولفات پتاسیم هشت میلیون و ۱۲۵ هزار ریال، کلرور پتاسیم هفت میلیون و ۴۷۵ هزار ریال، دی آمونیوم فسفات هشت میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و میکرو بی فسفاته گرانوله سه میلیون و ۱۲۰ هزار ریال اعلام کرد.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha