۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
۸.۷ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید شد
مدیرکل امور عشایری ایلام:

۸.۷ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید شد

ایلام- مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: طی سال گذشته، بیش از هشت هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور عشایری ایلام، محمدجواد خانزادی اظهار کرد: عشایر ایلام در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ تن پشم به ارزش اقتصادی ۱۷۰۰ میلیارد ریال، ۲۰ میلیون لیتر شیر به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال، ۴۷۰ تن روغن حیوانی به ارزش چهارهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و ۱۵۰ تن گیاهان دارویی به ارزش ۷۵ میلیارد ریال تولید کردند.

مدیرکل امور عشایری ایلام تصریح کرد: در سال گذشته، بیش از هشت هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط عشایر ایلام تولید و به بازارهای مصرف عرضه شد.

وی افزود: ایلام دارای سه هزار کیلومتر راه عشایری بوده و هر ساله در فصل ییلاق و قشلاق توسط اداره کل امور عشایر ایلام نگهداری و بهسازی می‌شوند.

خانزادی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل امور عشایر استان در سال ۱۴۰۲ باهدف افزایش تولید، اجرای طرح آبرسانی به عشایر کولگ از توابع مهران با دارابودن ۱۷۵ خانوار عشایری و بیش از ۲۰ هزار رأس دام سبک از عشایر در منطقه کولگ بوده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: برای این طرح بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی هزینه شده که با ۱۸.۵ کیلومتر خط انتقال و ۳۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره، میزان ۹ لیتر در ثانیه آب از سامانه گرمسیری به مناطق عشایری کولگ تا محدوده پاسگاه شور شیرین منتقل می‌شود.

خانزادی بیان کرد: باتوجه‌به عدم دسترسی عشایر به منابع آب شرب سالم و بهداشتی، این اداره کل هر سال آب شرب عشایر را به حجم روزانه ۸۷۰ مترمکعب تامین می‌کند و سالیانه ۳۲۰ هزار مترمکعب آب شرب برای عشایر با ناوگان آبرسانی به حجم ۱۵ تانکر دولتی و تعداد ۲۰ تانکر بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در راستای بهبود وضعیت معیشت عشایر هر ماه توسط شبکه تعاونی‌های عشایری تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۰ کیسه آرد با نرخ دولتی به عشایر تحویل داده شده که حجم سالیانه این کار بیش از ۱۵۸ هزار کیسه آرد است.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha