۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
لزوم تسهیل گری در تحقق شعار سال | انبوه سازان توسعه گران شهر هستند 
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان تاکید کرد؛

لزوم تسهیل گری در تحقق شعار سال | انبوه سازان توسعه گران شهر هستند 

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان گفت: امیدواریم در سال جدید همکاری دولت با بخش خصوصی را بیش از سالیان گذشته لمس کنیم که در این راستا نیازمند تسهیل گری هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، اعضای هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان در نخستین روزهای کاری سال ۱۴۰۳ با سید مهدی مهیایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان دیدار کردند.

سید محمد مرتضوی در این دیدار اظهار کرد: از جامعه انبوه سازان به عنوان سرمایه گذار و توسعه گر شهر می توان بیشتر بهره برد و این نکته ای است که همیشه مورد تاکید ما بوده است.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: «جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی» به عنوان شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته که امیدواریم همکاری دولت با بخش خصوصی را بیش از سالیان گذشته لمس کنیم و در این راستا نیازمند تسهیل گری هستیم.

وی گفت: در موضوع لایحه عوارضی همکاری خوبی با شهرداری داشتیم که این نهاد مشوق هایی هم برای انبوه سازان در نظر گرفت اما جا دارد مشوق های بیشتری هم لحاظ شود.

مرتضوی در ادامه به لزوم صدور پروانه دو مرحله ای اشاره کرد و افزود: دستگاه های نظارتی مخالفتی با پروانه دو مرحله ای ساخت و ساز ندارند و در بسیاری از کلام شهرها و همچنین در شهر گنبد کاووس این اقدام انجام شده است.

لزوم آغاز عملیات ساخت از زمان دریافت پروانه

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه خدمات نظام مهندسی ۲۰ درصد افزایش یافته، با صدور پروانه دو مرحله ای عملیات ساخت و ساز از زمان دریافت پروانه آغاز خواهد شد و بدین ترتیب سازندگان برای خدمات واقعی هزینه پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: حداکثر زمانی که برای اقدامات منجر به شروع کار پروژه های ساختمانی و صدور پروانه تعیین شده سه ماه است، بنابراین چنانچه این زمان طولانی تر شود به عنوان یک آسیب باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انبوه سازان بایستی در تصمیمات و جلسات حضور داشته باشند، گفت: مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ای اعلام کرد که تسهیلات ۵۵۰ میلیونی به بخش خود مالکی اعطا می شود و سازندگان می توانند از این وام استفاده کنند، این در حالی است که بانک ها این موضوع را انکار کردند.
....

کد خبر: ۲۸۱٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha