۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
سامسونگ بیشترین سود را در شش فصل اخیر تجربه می‌کند
با افزایش قیمت تراشه‌ها؛

سامسونگ بیشترین سود را در شش فصل اخیر تجربه می‌کند

انتظار می‌رود سود سه ماهه اول سامسونگ الکترونیکس با افزایش قیمت نیمه رساناها، رشد حدود ۹ برابری نسبت به سال قبل داشته باشد.

به گزارش بازار، طبق برآورد ۲۷ تحلیلگر برنامه تحلیل هوشمند شرکت مالی LSEG، سود عملیاتی بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه و تلویزیون در جهان، احتمالا به ۵.۷ تریلیون وون (۴.۲۴ میلیارد دلار) در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس افزایش یافته است.

اگر چنین باشد، این بالاترین سود سامسونگ از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ و بالاتر از سود عملیاتی ۶۴۰ میلیارد وون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

این سود بالا، به دلیل این است که طبق برآورد متوسط ۱۲ تحلیلگر، انتظار می‌رود بخش تراشه‌های سامسونگ که معمولا بیشترین درآمد را دارد، اولین سود سه ماهه حدود ۷۵۰ میلیارد وون در پنج فصل گذشته را گزارش کند.

قیمت تراشه‌های حافظه از افت شدیدی که از اواسط سال ۲۰۲۲، به دلیل تقاضای ضعیف پساکرونایی برای دستگاه‌هایی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند، شروع شد، بهبود یافته است.

طبق گزارش شرکت تِرند فورس، قیمت تراشه‌های حافظه در سه ماهه اول، در مقایسه با سه ماهه قبل، برای تراشه‌های DRAM مورد استفاده در دستگاههای فناوری، حدود ۲۰ درصد و برای تراشه‌های ناند فلش که برای ذخیره سازی داده‌ها استفاده می‌شوند، حدود ۲۳ تا ۲۸ درصد افزایش یافت.

چشم انداز رشد تقاضا برای تراشه‌های حافظه، از جمله تقاضای بالاتر برای تراشه‌هایی مانند حافظه با پهنای باند بالا (HBM) که در چیپست‌های هوش مصنوعی بکار می‌روند، به رشد ۲۹ درصدی سهام سامسونگ در ۱۲ ماه گذشته، کمک کرده است.

به گفته تحلیلگران، کسب وکار طراحی تراشه و تولید قراردادی تراشه سامسونگ، همچنان زیان ده است. اما سازندگان تراشه‌های حافظه از زمان رکود، عرضه تراشه‌ها با حاشیه سود پایین‌تر را محدود کرده‌اند و همزمان، خریداران در حال ذخیره‌سازی موجودی خود هستند که سود این غول فناوری را بهبود می‌بخشد.

در این بین، بر اساس میانگین پیش‌بینی‌های ۱۲ تحلیلگر، کسب‌وکار تلفن همراه سامسونگ، احتمالا سود عملیاتی حدود ۳.۸ تریلیون وون را گزارش می‌کند که اندکی کمتر از سود ۳.۹۴ تریلیون وون واحد در سال گذشته است.

سامسونگ فروش مدل جدید گلکسی اس ۲۴ خود را در پایان ژانویه با مجموعه ای از عملکردهای هوش مصنوعی برای رقابت با اپل در بازار گوشیهای بالا رده، آغاز کرد.

طبق گزارش شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار اوژن، با عرضه این مدل، برآورد می‌شود سامسونگ در سه ماهه اول، ۵۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته که هشت درصد بیشتر از سه ماهه قبل است. میانگین قیمت فروش گوشی‌های سامسونگ هم احتمالا ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۳۴۰ دلار در سه ماهه سوم رسیده است که به رشد سود این شرکت، کمک می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، این غول فناوری کره ای، گزارش اولیه درآمد سه ماهه اول خود را روز جمعه قبل از انتشار گزارش مالی کامل کامل در اواخر ماه میلادی جاری، اعلام خواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha