۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
اسرائیل سیستم اختلال در GPS را فعال کرد
از بیم پاسخ ایران؛

اسرائیل سیستم اختلال در GPS را فعال کرد

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی سیستم اختلال در سامانه موقعیت‌یابی جهانی (‌GPS) را در سراسر فلسطین اشغالی از جمله منطقه مرکزی «غوش دان» فعال کرده است.

به گزارش بازار، «اختلال در جی پی اس به دلیل هشدار شدید امنیتی در خصوص پیش‌بینی هرگونه پاسخی از سوی ایران است». این را رسانه‌های اسرائیلی به نقل از دستگاه‌های امنیتی و نظامی این رژیم گزارش دادند. رسانه‌های اسرائیلی تایید کرد که این اقدام امنیتی اسرائیل بخشی از آمادگی برای پاسخ ایران و احتمال شلیک موشک‌های کروز، پهپادها یا موشک‌های هدایت شونده است. «این پارازیت‌ها و ایجاد اختلال‌ها از ابتدای هفته جاری در شمال (مرز با لبنان) و از صبح روز پنجشنبه در ایلات، العربه و غوش دان فعال شده است». رژیم صهیونیستی دوشنبه ۱۳ فروردین ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را هدف قرار داد و پس از آن روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان این فرماندهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

پس از انتشار این خبر بود که رسانه‌های اسرائیلی به تل‌آویو هشدار دادند که در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان، اسرائیل پاسخ فوری ترور مقامات ارشد ایرانی در دمشق را دریافت خواهد کرد. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که ارتش این رژیم از بین پاسخ ایران، تمامی مرخصی‌های آخر هفته نظامیانش را لغو کرده است.
وب سایت عبری‌زبان واللا نیز نوشت که مقامات در غوش دان (منطقه کلان‌شهری تل آویو) در حال بررسی بازگشایی پناهگاههای عمومی با افزایش تهدیدات هستند. تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد، نیروی هوایی ارتش این رژیم از بیم پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله به کنسولگری این کشور در سوریه، به حالت آماده‌ باش کامل درآمده است و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، به عنوان بخشی از ارزیابی وضعیت، تصمیم به تقویت و فراخواندن نیروهای ذخیره برای سامانه‌های پدافند هوایی گرفته شد.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha