۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
رهاسازی سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب از سد کینه ورس ابهر
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اعلام کرد؛

رهاسازی سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب از سد کینه ورس ابهر

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سالانه شش میلیون مترمکعب آب از سد کینه ورس برای مصارف تعریف شده از قبیل تأمین آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره رهاسازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، اکبر باقری گفت: در پایان سال گذشته میزان آب سد کینه ورس در ابهر با ۱۶ میلیون متر مکعب ظرفیت به چهار میلیون متر مکعب کاهش یافت.

وی ادامه داد: تاکنون این سد حدود دو میلیون متر مکعب ورودی داشته که این میزان در مدت مشابه سال قبل حدود سه میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: اگر میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب را به عنوان حجم مُرده سد از میزان ذخیره فعلی کم کنیم، در صورت نبود بارندگی، برای تأمین مصارف هدفگذاری شده با چالش‌هایی در مناطق ابهر و خرمدره مواجه خواهیم شد.

باقری به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی استان نیز اشاره کرد و افزود: افت سطح آب در دشت‌های استان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و بر این اساس باید تدابیر لازم برای استفاده بیشتر از آب‌های سطحی اندیشیده و تنفسی به دشت‌های استان داده شود.

وی با تأکید بر رعایت الگوی مصرف و پرهیز از بد مصرفی در همه بخش ها، ادامه داد: بارش‌های أخیر شاید بخشی از کمبودها را جبران کند ولی این همه موضوع نیست و اگر دقت لازم را در مصرف آب به خصوص در بخش شرب و کشاورزی انجام ندهیم با بحران کمبود آب روبرو خواهیم شد.


🔸

کد خبر: ۲۸۱٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha