۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
سال ۱۴۰۲ در بنادر کشور ۲۳۷ میلیون تن کالا تخلیه‌وبارگیری شد
با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه

سال ۱۴۰۲ در بنادر کشور ۲۳۷ میلیون تن کالا تخلیه‌وبارگیری شد

میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۴۰ تن بود که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش بازار، میزان تخلیه کالاهای نفتی در سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۹ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۴۰۳ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۵۱ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۴۹ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۸۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۵۲ تن بوده است.

بارگیری کالاها
میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال گذشته، معادل ۸۱ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۴۶۸ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۷۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۲۱ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۵۵ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۸۹ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۸ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۵ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

تخلیه‌وبارگیری کالا
جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه همان سال، معادل ۱۱۱ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۷۱ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۲۵ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۳۶۹ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۴۰ تن بوده که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی، رشد ۱۳ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۰ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته‌است.

عملیات کانتینری
تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز در سال ۱۴۰۲، معادل ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۳۸۵ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵ درصدی را نشان‌می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۰٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha