۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
مسکن بورسی ارزان نمی شود
نائب رئیس انجمن انبوه سازان تهران:

مسکن بورسی ارزان نمی شود

رهبر، نائب رئیس انجمن انبوه سازان تهران با اعلام اینکه با بورسی شدن مسکن نمی توان انتظار ارزان شدن ملک را داشت، گفت: قیمت هایی سه‌تاچهار برابری در انتظار مردم است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ایرج رهبر با اشاره به شوکه شدن درپی شنیدن خبر بورس مسکن گفت: ما با دست خود مسکن را وارد بازار سرمایه ای می کنیم.

وی ادامه داد: پیشتر اعلام کردیم مسکن باید از حالت سرمایه ای خارج و به صورت کالای مصرفی درآید.

رهبر با طرح این پرسش که چه کسی قرار است وارد بورس شده و در حوزه مسکن سرمایه گذاری کند، گفت: چنین فردی قصد دارد مسکن سودی بسیار بالاتر از بانک باز گرداند.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه با بورسی شدن مسکن نمی توان انتظار ارزان شدن ملک را داشت، تصریح کرد: هرچه وارد بورس شود، باید انتظار سودی بالاتر از بانک را برای آن داشت.

رهبر با ذکر مثالی از بورسی شدن فولاد و عدم کاهش قیمت این کالا گفت: در این شرایط اینگونه می شود که کسی با سرمایه خرد، یکی دو متر مسکن بخرد. این چه نوع معامله است؟

وی خاطرنشان کرد: کسی که وارد حوزه‌ی خرید زمین می شود، سرمایه دار است که وقتی خرید و فروش بدست سرمایه داران بیفتد، کنترل قیمت از دست دولت خارج شده و از این پس قشر سرمایه دار، کنترل قیمت را بدست می گیرد.

رهبر ادامه داد: در مضرات راه اندازی بورس مسکن گفت: این افراد در بورس باهم معامله کرده و قیمت ها را بالا می برند؛ از آن پس مردم بیچاره باید با قیمت هایی سه تا چهار برابری روبرو شوند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: کسانی که قبلا دست به فروش قولنامه ای می زدند و در نهایت یک ملک را به چندین افراد می فروختند و اینبار بازاری بسیار بزرگ تر نظیر بورس مسکن پیدا کرده اند!

کد خبر: ۲۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha