۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
اعلام آمادگی حزب‌الله عراق برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی

اعلام آمادگی حزب‌الله عراق برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی

گروه «کتائب حزب‌الله» عراق تأکید کرد که آماده است به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق پاسخ دهد.

به گزارش بازار، گروه «کتائب حزب الله» عراق شامگاه امروز سه‌شنبه ضمن محکومیت حملۀ تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، تأکید کرد که این اقدام بزدلانه، نقض فاحش قوانین دیپلماتیک و معاهدات بین‌المللی است.

حزب الله عراق با بیان اینکه این حمله به منزله اعلان جنگ علیه تهران است، ضمن اعلام حمایت از حق جمهوری اسلامی برای دفاع از خود، تأکید کرد که آماده است هر اقدامی انجام دهد که پاسخی به این تجاوزات باشد.

در پی افزایش محکومیتهای بین المللی حملۀ مذکور، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی، روایت جدیدی از این جنایت ارائه کرده است. وی به نوعی به مسئولیت این رژیم در این حمله تلویحا اشاره کرده و در موضعی انفعالی گفته که اصلا این ساختمان، دیپلماتیک نبوده است.

وی همچنین مدعی شد که این ساختمان، نه سفارت بوده، نه بخش کنسولی، بلکه ساختمان نظامی متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق از افزایش آمار شهدای این حمله خبر داد.براساس اخبار منتشر شده، در این حمله ۱۳ نفر شامل هفت مستشار نظامی ایران و ۶ شهروند سوریه به شهادت رسیده‌اند. عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha