۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
هوشمندسازی ۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران
مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد

هوشمندسازی ۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران

مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای اجرای قوانین ابلاغی، هوشمندسازی شده است.

به گزارش بازار، بیتا کیامهر، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران به صورت ۲۴*۷ به ارائه خدمات می‌پردازد، اظهار داشت: میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران، دارای ۲۰ خدمت و زیر خدمت است که کلیه آنها به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به متقاضیان ارائه می‌شود. این خدمات به طور کلی شامل حوزه‌های دولت الکترونیک، کسب و کار دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و امنیت سایبری است که از دو طریق درگاه رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی www.ito.gov.ir و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) در دسترس متقاضیان قرار دارند. علاوه بر این، دسترسی به خدماتی که منجر به صدور مجوز می‌شوند نیز از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir امکان پذیر است.

وی در خصوص هوشمندسازی خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در مجموع ۲۳ درصد خدمات دارای شناسه خدمت این سازمان به صورت هوشمند ارائه می‌شوند. البته سایر خدمات نیز با ایجاد دسترسی آسان و یکسان در اختیار کلیه ذی‌نفعان قرار گرفته است و از زمان ثبت درخواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌گیرند و ارائه می‌شوند. به عنوان نمونه، خدمات صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و صدور گواهی سلامت و احراز اصالت نرم‌افزار از جمله خدماتی هستند که در مدت زمان کمتر از سی روز صادر می‌شوند.

کیامهر، هم‌چنین میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران را یکی از پرخدمت‌ترین میزها در میان دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات دانست که تعداد درخواست‌های ثبت شده در آن در مقایسه با سال گذشته حدود ۲ و نیم برابر شده است. گفتنی است، توسعه و پشتیبانی سامانه‌های ملی ارائه خدمات هوشمند، راهبری تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه‌های اجرایی و کسب و کارها، صدور گواهی نامه‌های افتا، ارائه خدمات کسب و کارهای نوپای فاوا، راهبری اعمال تعرفه ترجیحی برای دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی کشور، صدور گواهینامه رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مراکز داده و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آسیب پذیری‌ها و حوادث در فضای تولید و تبادل اطلاعات از جمله خدمات میز سازمان فناوری اطلاعات ایران را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha