۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
۴.۳ میلیون تن کالاهای اساسی به مازندران واردات شد
ناظر گمرکات مازندران:

۴.۳ میلیون تن کالاهای اساسی به مازندران واردات شد

ساری- جمشیدی، ناظر گمرکات مازندران از رشد واردات کالاهای اسای طی سال قبل خبر داد و گفت: بیش از چهار میلیون و ۳۹۹ هزار تن کالای اساسی وارد شد.

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار بازار میزان واردات کالاهای اساسی را بیش از ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار بیان نمود و گفت: این میزان واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق گمرکات مازندران طی ۱۲ ماهه سال گذشته از افزایش ۸۷ درصدی در وزن و ۵۵ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی وارده شده به گمرکات مازندران شامل ذرت دامی با ۹۴۰ میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با ۶۲۴ میلیون دلار ، جو دامی با ۳۷۰ میلیون دلار، گندم با ۳۲ میلیون دلار و خوراک آماده دام با ۱۷ میلیون دلار بوده است.

جمشیدی ۲۰ کشور مختلف جهان شامل روسیه، قزاقستان، ترکیه،امارات، انگلستان، برزیل، عمان و... را مبدا کالاهای اساسی وارداتی به گمرکات مازندران ذکر کرد.

وی با اشاره به واردات گمرکات مازندران گفت: در این مدت ۴ میلیون و ۶۴۵ هزار تن انواع کالاهای به ارزش دو میلیارد و ۲۰۸میلیون دلار وارد کشور شد که کالاهای اساسی با سهم ۹۵ درصدی از وزن و ۹۰ درصدی از ارزش کل واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: گمرکات مازندران بین ۴۵ گمرک وارد کننده کالاهای اساسی رتبه ۲ در وزن و ارزش را دارد.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha