۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
ضرورت جذب اعتبارات آذربایجان شرقی تا پایان سال مالی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت جذب اعتبارات آذربایجان شرقی تا پایان سال مالی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات سال ۹۹ حدود ۴۶ میلیارد تومان در استان اعتبار وجود دارد که تا پایان تیرماه جاری باید جذب و توزیع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داود بهبودی امروز در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ که به شکل مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات تبصره ۱۹ در استان مبلغ قابل توجه و بهره مندی از آن منوط به عقد قرارداد مشارکت با بخش خصوصی است.

وی افزود: این اعتبارات برای فعالسازی و حمایت از طرح های سرمایه گذاری، در حال بهره برداری، نیمه تمام، خاتمه یافته و حتی جدید در جهت واگذاری آنها به بخش خصوصی اختصاص می یابد.

بهبودی ابراز داشت: از محل اعتبارات سال ۹۹ حدود ۴۶ میلیارد تومان در استان اعتبار وجود دارد که در شورای برنامه ریزی باید تصویب و توزیع شود؛ البته از محل این اعتبارات دولت حداکثر ۳۰ درصد از منابع یک طرح را پشتیبانی می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: اعتباری در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به شکل اهرمی با این منابع در استان قابل مدیریت است.

وی تاکید کرد: برای استفاده از این اعتبارات و عقد قرارداد فقط تا پایان سال مالی مهلت وجود دارد؛ بنابراین دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر باید طرح های مشمول این آیین نامه را شناسایی کرده و با لحاظ حداکثر ۳۰ درصد تعهد دولت و ۷۰ درصد آورده بخش خصوصی شرایط لازم برای عقد قرارداد طرح ها را فراهم آورند.

بهبودی تصریح کرد: اگر بتوانیم با این ۴۶ میلیارد تومان نزدیک به ۲۰۰ پروژه را از سمت دولتی به سمت بخش خصوصی هدایت و توجیه پذیر کنیم گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال و رونق و جهش تولید برداشته ایم.

لازم به ذکر است، گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ و برنامه های سال ۱۳۹۹ کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، گزارش طرح «ارائه راهبرد عملی برای توسعه اشتغال روستائی ۶۵ روستای منتخب» و گزارش طرح محرومیت زدائی بسیج سازندگی از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

کد خبر: ۲۸٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha