۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۹
بازدید بیش از ۴ میلیون گردشگر نوروزی از اصفهان
سرپرست میراث فرهنگی اصفهان خبر داد؛

بازدید بیش از ۴ میلیون گردشگر نوروزی از اصفهان

اصفهان - محققیان، سرپرست میراث فرهنگی اصفهان گفت:بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گردشگر تا یازدهم فروردین،حداقل یک شب در اصفهان اقامت و بیش از چهار میلیون نفر نیز از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا محققیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همان طور که پیش بینی می شد، با بازگشایی زاینده رود، شاهد استقبال گردشگران نوروزی از اصفهان باشیم، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گردشگر تا یازدهم فروردین ماه، حداقل یک شب در استان اصفهان اقامت داشته اند.

وی با اشاره به بازدید بیش از چهار میلیون و ۶۰۲ هزار نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان در این مدت افزود: این نکته حایز اهمیت است که ۹۹۰ هزار و ۸۲۳ گردشگر در خود شهرستان اصفهان اقامت داشته اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه امسال، درهای برخی جاذبه های ناشناخته اصفهان نیز بر روی گردشگران گشوده شد، بیان کرد: از جمله این جاذبه ها، شاه نشین پل خواجو بود که البته پیش از این نیز در ایامی معدود به روی گردشگران گشوده می شد اما تالار تیموری اصفهان پس از پنج سال بازگشایی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری روستاییان و عشایر استان در این مکان برپا شده است.

بازدید بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر از کارگاه های صنایع دستی اصفهان

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در کل استان گفت: در حرکتی خلاقانه و نو شاهد تهیه صنایع دستی اصفهان به شکل زنده در ایستگاه های مترو بودیم و تا روز دهم فروردین بیش از ۳۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی و شهروندان اصفهانی از ۹ کارگاه صنایع‌دستی مستقر در این ایستگاه ها بازدید کردند.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      حتما منظورتون از این آمار ، اصفهانی های که رفتند شهرستان های اطراف اصفهان عید دیدنی و دوباره برگشتند اصفهان است!! آخه کدوم مسافر ؟؟ امسال اصفهان خلوت بود و مسافر کم اومده بود. قبول کنید که گرونی در شهر اصفهان واقعا جای بررسی و پیگیری دارددوباعث کم شدن گردشگر شده است! ۴ میلیون ؟؟؟؟؟!!!
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      امسال اصفهان خلوت بود بخام بزبون ساده بگم از هر ۱۰ ماشینی که می‌دیدی ۲تاش پلاکی شهرستان بود